Operater Bob je presegel 50.000 uporabnikov, nove pa privabljajo s še bolj atraktivnimi paketi – intervju z Žigo Doberletom | UPORABNA STRAN

Operater Bob je presegel 50.000 uporabnikov, nove pa privabljajo s še bolj atraktivnimi paketi – intervju z Žigo Doberletom

Nizkocenovni operater Bob, ki je v 100% lasti Simobila je leta 2011 pretresel trg, saj je ponudil izjemno nizke cene klicev in SMS-ov. V tem času so večkrat ponudili dva paketa bigbob in minibob, minibob pa je postal tudi del njihove redne ponudbe. Pred kratkim so poizkusili z vključenimi količinami prenosa podatkov (kulbob) in prav to je bil povod za intervju z Žigo Doberletom, vodjo blagovne znamke Bob v Sloveniji. Nekaj vprašanj se nanaša tudi na to, kako skrbijo in kako mislijo v prihodnje skrbeti za podatkovno nekoliko bolj zahtevne uporabnike, ki pa bi radi imeli čim cenejšo ponudbo mobilnih storitev.

Ziga Doberlet

1. Bob je na slovenski trg vstopil kot nizkocenovni operater, ki smo jih sicer že poznali. Eni so (bili) bolj, drugi manj uspešni. Kakšen je bil vaš cilj ob splavitvi operaterja BOB?
Naš cilj je bil zelo preprost: želeli smo doseči, da nas uporabniki prepoznajo kot partnerja, ki mu lahko popolnoma zaupajo. Preden smo vstopili na trg, smo leta 2011 naredili podrobno analizo trga in ugotovili, da se za nas skriva priložnost v visokem deležu mobilnih uporabnikov, ki jim je pri mobilni telefoniji najbolj pomembna cena storitev. Na tej podlagi smo ustanovili novo blagovno znamko z najnižjimi cenami na trgu, vitkim načinom poslovanja in novim pristopom na trgu, ki je bil po naših ocenah pisan na kožo naši ciljni publiki. Slaba tri leta kasneje lahko zatrdim, da smo to dosegli, saj se velik del uporabnikov odloča za nas. Verjamemo pa, da je to šele začetek.

2. Zaradi nizke cene ste in še vedno “kradete” uporabnike drugim mobilnim operaterjem, tudi svojemu lastniku, Simobilu. Ali se je delež prehodov s strani drugih operaterjev skozi čas spreminjal, ali je več ali manj konstanten?
Seveda vsaka nova ponudba povzroča novo povpraševanje na trgu, hkrati pa tudi redistribucijo obstoječih kupcev. Ta je v našem primeru precej podobna predvideni v poslovnem načrtu. Kar se tiče relativnega deleža prehodov, je ta skozi čas dokaj konstanten.

3. Kako je torej s prehodi uporabnikov Simobila k BOBu, katero mesto zasedajo po številu prehodov?
Natančno tovrstnih informacij seveda ne moremo razkrivati. Nekaj prehodov seveda je, jih pa je manj od pričakovanj. Prav tako opažamo, da se k nam bistveno intenzivneje selijo uporabniki naših dveh največjih konkurentov.

4. Bob ima v svoji ponudbi predplačniške kot naročniške pakete. Za katere se vaši uporabniki raje odločajo?
V primeru izbire med predplačniškim bob paketom ali naročniškimi bob paketi je razmerje v prid slednjim. Razlog za to je predvsem v tem, da so na slovenskem trgu naročniški paketi precej bolj priljubljeni od predplačniških. Tudi mi smo se posledično s ponudbo precej osredotočili na naročnike in jim želeli za najnižjo ceno ponuditi največ. Danes je tako med naročniškimi paketi še vedno najbolj priljubljen paket big bob, saj je pri 1000 min in 1000 sporočilih SMS za samo 9,90 € mesečno enostavno najboljši paket na našem trgu.

5. Trenutno je edina podatkovna opcija 1GB za 5€. Pri sosedih imajo npr. tudi opcijo 9GB za 9.9€, imajo pa tudi paket z USB modemom in prednaloženo količino prenosa podatkov. Torej, ali nameravate tudi v Sloveniji razširiti ponudbo podatkovnih storitev.
Pri bobu ves čas skrbno spremljamo trende in analize trga, na podlagi tega pa ocenjujemo možnost širitve ponudbe, ki bi zadovoljila potrebe naših uporabnikov. Zaenkrat ugotavljamo, da so za našo ciljno skupino najbolj pomembne govorne storitve in sporočila SMS. Naši povprečni uporabniki ne potrebujejo velikih količin prenosa podatkov. Željam tistih uporabnikov, ki pa želijo bolj intenzivno uporabljati prenos podatkov, pa smo prisluhnili z podatkovno opcijo 1 GB za 5 € mesečno. Tudi v prihodnje bomo sledili analizam in trgu in verjemite, da bomo našim uporabnikom ponudili primerno ponudbo, ko bomo opazili več želja po večjih količinah podatkovnega prenosa.

6. Kot nizkocenovni operater imate nekaj omejitev. Glavna je najverjetneje ta, da imate omejitev hitrosti internetnega prenosa, ta je trenutno 7.2Mbps. Ali imate plan to hitrost povišati oz. morda ponuditi tudi LTE?
Kot sem omenil že zgoraj, naša ciljna skupina želi predvsem čim več za to, kar plačajo – več kot podatkovni prenos jim pomeni ugodna cena. Z višjo hitrostjo pridejo tudi višji stroški in posledično višja cena. Se pa je potrebno zavedati, da hitrost 7,2 Mbps ni majhna in presega hitrosti, ki jih nekateri operaterji lahko dosegajo na lokacijah preko fiksnega širokopasovnega dostopa. Poudarjam: vsekakor bomo to ponudili našim uporabnikom, če bodo izrazili željo po večjih količinah oziroma višjih hitrostih podatkovnega prenosa.

7. Ali imate v svoji ponudbi tudi možnost izbire nanoSIM kartic, saj je sedaj kar nekaj telefonov že začelo uporabljati to velikost SIM kartic. Gre sicer za telefon višjega cenovnega razreda, a tudi ti so najverjetneje vaši uporabniki.
Seveda tudi mi ponujamo našim uporabnikom nanoSIM kartice, saj tudi nekateri izmed njih uporabljajo telefone višjega cenovnega razreda. V bistvu prav vsakemu uporabniku, ki bi potreboval nanoSIM kartico, to brezplačno zamenjamo in pošljemo na dom.

8. Zaradi evropskih zahtev ste morali uvesti brezplačno številko za pomoč uporabnikom. Ob predstavitvi Bob-a v Sloveniji ste ravno v plačljivi telefonski pomoči videli enega od razlogov, da lahko ponujate tako nizko ceno svojih storitev. Ali se bo zaradi tega v prihodnje predvsem cenovno gledano kaj spremenilo?
EU je imela s tem sicer najboljše namene po zaščiti potrošnika, vendar sem sam mnenja, da tovrstno poseganje v poslovne modele gospodarskih družb ne prinaša želenih rezultatov. Take regulative za seboj potegnejo dodatne stroške, ki seveda dodatno obremenijo podjetje. Podjetje je potem postavljeno pred dilemo, kako to rešiti: ali enostavno vzeti nase’ dodatne stroške ali pa prenesti dodatne stroške na uporabnika? Mi ostajamo zvesti našim načelom in sloganu »govori najceneje« in ne bomo dražili naših storitev, se bomo pa brez dvoma interno morali prilagoditi novim stroškovnim obremenitvam, kar nam bo otežilo dodatne investicije v stranke.

9. Avstrijski BOB že nakaj časa ponuja pakete z vključenim podatkovnim prenosom, minutami pogovorov ter SMS-i. Pri nas ste ravnokar končali s prvo takšno ponudbo (Kul BOB) s katero ste najverjetneje želeli preveriti interes vaših uporabnikov za podatkovni prenos. Kako uspešen je bil Kul BOB in ali bo podatkovni prenos postal del redne ponudbe kakšnega od BOBovih paketov?
S pomočjo analiz trga smo zaznali, da se povpraševanje po prenosu podatkov spreminja. Ugotovili smo, da vedno več uporabnikov želi prenos podatkov, vendar vsi ne potrebujejo 1 GB in bi jim bile dovolj manjše količine. Zato smo dali ven paket kulbob, z rezultati katerega smo bili zadovoljni. Naš naslednji korak bo analiziranje zadev in potem odločitev, kako naprej.

10. Dejan Turk je v enem od intervjujev za Delo pred časom dejal, da se približujete številki 50.000 uporabnikov. Ste jo že presegli?
Da, omenjeno številko smo že presegli. Kar nas še posebej veseli, je dejstvo, da številka še vedno raste, kar je za nas najboljši dokaz, da smo na pravi poti in nam zaupa vedno več uporabnikov.

11. Operaterji, ki se ne uvrščajo v nizkocenovne, to več kot očitno postajajo, saj se cena glede na ponujene storitve znižuje. Koliko potenciala za pridobivanje novih uporabnikov še ima BOB, na katere segmente še lahko posežete?
Mislim, da imamo še vedno veliko potenciala. Cene so se znižale za pakete, ki ponujajo večje količine storitev, za katere pa je vprašanje, če jih uporabnik potrebuje. Pri bobu ponujamo količine do 1.000, za katere mislimo, da so za uporabnika zadostne, obenem pa te količine ponujamo za najnižjo ceno na trgu. Poleg cene veliko dajemo tudi na korekten odnos do strank. Vsak dan sledimo načelu, da stranke dobijo točno tisto, kar jim predstavljamo, brez drobnega tiska, ugodnih cen pa tudi ne pogojujemo z vezavami. Osebno verjamem, da se nam bo prav zaradi našega odnosa in truda pridruževalo čedalje več uporabnikov.

Sorodni članki

3x komentirano

  1. Bob ponudba že nekaj časa ni več tako aktualna, predvsem pa ni več konkurenčna pri nas. Trg je premajhen in tudi na Simobilu so po moje obupali nad tem projektom, saj ni prinesel željenega. Ta številka je za moje pojme kar malce majhna. Konkurenca ima boljšo ponudbo, pa tudi paketi so dosti bolj ugodni kot pa Bob. Še največ težav pa predstavlja tudi slabo omrežje, ki ga ima Simobil. Dokler teg ane porihtajo, tudi Boba ne bo. Tudi oglaševanja je manj, kar se opazi…

  2. Doniko, se ne strinjam s tabo. Bob je zelo ugoden, in kdor želi veliko za malo ceno, je šel k njemu, tako, da to ne drži, da ni prinesel željenega. Sam sem pri njem. Kaj da ni konkurenčna? Najdi še kakšno tako ugodno ponudbo, kot jo dobiš pri Bobu. Mogoče je res majhna številka, glede na to, da nas je 2 milijona, ampak mogoče kakšnim ljudem te paketi pač ne pašejo in rabijo veliko več tega, kot ponujajo pri Bobu. Ali pa mu ne zaupajo. Ne vem zakaj. Kot sem slišal, se ljudje ustrašijo tudi njihove začetne številke 068. Ne zdi se jim običajna. Omrežje dela super, je celo boljše kot pri Mobitelu, saj tako sem jaz opazil. Oglaševanje je povsod. Na radiu, pred prometnimi informacijami, in med reklamami, so tudi letaki in TV oglasi tudi. Nevem, kje si dobil toliko negativnih informacij.. 😉

  3. Sam sem bil pri bobu 2 leti in sem se odjavil ker so mi prodali pokvarjen telefon in mi nočejo vrnit dnar čeprav sem vrnil po zakonedaji v roku 8 dneh uglavnem so mi dolžni še vedno dnar od 17.2.2015.Zdaj IMAM SPAR KI JE ŠE CENEJŠI IN BOLJŠI

Komentiraj

Anti-Spam: