Kako se na Ljubljanskem gradu spopadajo s povečanim obiskom? Mesec dni prej kot lani jih je namreč obiskal milijonti gost

Ljubljanski grad v letu 2017 beleži 11.3% povečanje števila obiskovalcev glede na lansko leto. Milijonti potnik je grad obiskal včeraj, kar je mesec dni prej kot lani in tri mesece in pol prej kot leta 2013, ko so prvič prešli številko milijon.

Številke rastejo tudi pri tirni vzpenjači na grad, ta je 14.8.2017 dosegla nov dnevni rekord saj so prepeljali 3.324 potnikov. V prvih osmih mesecih so prepeljali 346.673 potnikov, kar je 27.2% več kot v enakem obdobju lani.

Pri vzpenjači že dosegajo maksimalno kapaciteto na uro
Tirna vzpenjača na Ljubljanski grad ima kapaciteto 300 potnikov na uro in to številko presegajo v času med 10.00 in 13.00, posledično je 100% zasedenost tirne vzpenjače vse do 16.00. Čakanje je tako neizbežno, kar pa ni najbolj prijetna uporabniška izkušnja. V letošnjem letu žal tudi mestni LPP vlakec E-Urban ne obratuje, saj je zgorel med polnjenjem in trenutno poteka naročilo novega. Tako si morajo v Javnem zavodu Ljubljanski grad pomagati z nekaterimi drugimi ukrepi za ublažitev čakanja v konicah.

Tako vzpenjača v času povečanega obiska vozi neprekinjeno in ne na 10 minut, kot sicer predvideva urnik voženj. Odprti imajo dve blagajniški mesti, nadgradili so programsko opremo nadzora pri vstopu video nadzor za vodenje potnikov in nadzor vožnje kabine ter uvedbo strežnikov pri kontroli vstopa. Tako da poskušajo zagotoviti čimhitrejše polnjenje in praznjenje kabine.

Kaj pa dolgoročni ukrepi?
Kot sporočajo iz zavoda Ljubljanski grad je eden od ukrepov povečanje kapacitet vzpenjače z dodatno kabino. V času večjih prireditev (kot je npr. Film pod zvezdami) se bodo še naprej dogovarjali z Javnim podjetjem ljubljanska parkirišča in tržnice, da bo parkiranje v večernem času možno na Vodnikovem trgu (glavna tržnica). Z organizatorji turističnih potovanj pa se sproti dogovarjamo, da obisk večjih skupin načrtujejo preko celega dne in ne zgolj v dopoldanskem času. Predvsem ta zadnji ukrep je takšen, ki največ pripomore pri zmanjšanju čakanja na prevoz z vzpenjačo.

Seveda pa obstajajo tudi alternative, marsikdo se na grad poda peš, dostopnih poti nanj je kar nekaj in tudi turisti se marsikdaj poslužijo te možnosti.

Foto: Zavod Ljubljanski grad (Arne Hodalič)

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: