Wi-Fi na vlaku Slovenskih železnic je blizu, objavljen je razpis za Wi-Fi opremo na 32-ih vlakih (EMG 312 – Desiro in EMG 310 – Pendolino) | UPORABNA STRAN

Wi-Fi na vlaku Slovenskih železnic je blizu, objavljen je razpis za Wi-Fi opremo na 32-ih vlakih (EMG 312 – Desiro in EMG 310 – Pendolino)

Wi-Fi na vlaku Slovenskih železnic je nekaj kar se napoveduje že vrsto let, a sedaj se je kolesje končno zavrtelo in objavljen je javni razpis za nakup Wi-Fi opreme za vzpostavitev omrežja na 32-ih vlakih EMG 312 – Desiro (Siemens) in EMG 310 – Pendolino (Fiat Ferroviaria).

Kdaj?
Ker vse, bolj kot sama specifikacija javnega naročila, zanima to, kdaj bo Wi-Fi na vlaku v Sloveniji na voljo, najprej to. Odpiranje ponudb bo v petek, 3.8.2018 ob 9.05. Potem sledi izbira in možnost vložitve revizijskega postopka na izbiro. Ko izbira postane dokončna, pa ima izbrani ponudnik na voljo 18 mesecev, da vzpostavi Wi-Fi omrežje na 32-ih vlakih Slovenskih železnic. Najprej bodo vzpostavili testni laboratorij ter centralno komunikacijsko vozlišče, nato pa bo potekalo vgrajevanje v vlake (14 dni na vlak).

Če to damo v številke. Za dokončanje del ima izvajalec na voljo leto in pol, ponudba pa bi lahko postala dokončna nekje v septembru 2018. Tako bi prve vlake z Wi-Fi opremo lahko videli konec leta 2018 oz. v začetku leta 2019. Izvajalec pa bo imel čas za izvedbo del vsaj do začetka leta 2020.

Nazaj na razpis.
Kot izborni pogoj so navedli »Najnižjo skupno ponujeno ceno« (največ 86 točk), ki se jo izračuna = najnižja skupna ponujena cena brez DDV / ponudnikova skupna ponujena cena brez DDV x 86 točk. Nato pa je možno pridobiti še do 14 točk za najmanj 48 mesecev podaljšane garancije (do 30 mesecev 8 točk, do 36 mesecev do 11 točk).

Seznam opreme na vlakih.

Oprema za vlake: 32 kosov zunanjih anten LTE/Wi-Fi/GPS, 32 usmerjevalnikov/strežnikov, 86 Wi-Fi dostopnih točk, 86 Wi-Fi anten v vlaku. Oprema za testni laboratorij in oprema za centralno komunikacijsko vozlišče. V centralnem komunikacijskem vozlišču bodo nameščeni centralna komunikacijska oprema za povezavo z vlaki, centralna krmilna enota WiFi in računalniški strežnik, ki je namenjen za avtentikacijo uporabnikov, podporo spletnim aplikacijam, ki bodo na voljo uporabnikom na vlakih, za shranjevanje in obdelavo podatkov, ki se bodo zbirali ali posredovali na različne naprave na vlakih, in za komunikacijo z ostalimi zalednimi informacijskimi sistemi na SŽ, ki bodo posredovali ali sprejemali informacije na vlaku (omrežno stikalo, požarni zid).

Cisco
Zanimivo je, da so za del opreme ( za centralno komunikacijsko vozlišče) zahtevali izključno proizvajalca Cisco. Razloge za to, so obrazložili takole: »Naročnik zahtevo utemeljuje na dejstvu, da ima SŽ-I zaradi obsega oziroma deleža Cisco opreme v podatkovnem omrežju SŽ in JŽI (javna železniška infrastruktura) ustrezno usposobljen kader, ki obvladuje omrežja v smislu skrbništva/administriranja, vzdrževanja, nadzora ter gradnje in projektiranja. Kader je SŽ šolala pri partnerjih proizvajalca Cisco, ki so certificirani za izvajanje šolanj po programu proizvajalca. Izbor opreme drugega proizvajalca bi pomenilo finančno škodo v smislu povečanja varnostnih tveganj, dodatnih stroškov pri gradnji, vzdrževanju in upravljanju omrežja (izobraževanje, dodatni rezervni deli, vzdrževalne pogodbe), integraciji in upravljanju ter pri nepredvidljivih vplivih pri zagotavljanju IKT storitev kot osnove za varno in urejeno odvijanje železniškega prometa. Z izborom opreme drugega proizvajalca bi hkrati tvegali dodatne zakasnitve v izvedbi projekta ter morebitne težave pri nudenju ključnih storitev zaradi nekompatibilnosti in nepoznavanja opreme. Zaradi predhodno navedenih razlogov je širitev in nadgradnja poslovno kritičnega podatkovnega omrežja SŽ z opremo istega proizvajalca dolgoročna odločitev SŽ-I kot lastnika in upravljalca podatkovnih omrežij.«

Klikni na sliko za povečavo.

Vlak se bo na internet povezoval prek LTE-ja
Iz razpisa je razvidno, da bo Wi-Fi na vlakih Slovenskih železnic omogočen na način, da se bo vlak s pomočjo LTE modema in antene povezoval v splet. Ker pa na določenih lokacijah LTE signala ni, bodo sistem kasneje nadgradili z usmerjenimi antenami ob železniškem omrežju. Vsak člen vlakovne potniške garniture bo imel eno Wi-Fi dostopno točko, ena vlakovna garnitura (EMG) pa en usmerjevalnik / strežnik in eno zunanjo anteno LTE/Wi-Fi/GPS. V razpisu zahtevajo, da je povezava med mobilni operaterjem in vlakom vsaj 20 Mbps (in možnost kasnejše nadgradnje programske opreme na vsaj 100 Mbps). Vgrajena morata biti dva modema z vsaj LTE Cat4 (150/50 Mbps) s podporo za bande 1, 3, 5, 7, 8, 20 t.j. 2100/1800/850/2600/900/800 MHz. To je vse lepo in prav, a Slovenske železnice bi tukaj morale zahtevati LTE-A Cat6 (300/50 Mbps), ki podpira Carrier Aggregation (2CA). S tem bi zagotovili doseganje višjih hitrosti, saj bi se, tam kjer sta na voljo, uporabljala dva nosilna frekvenčna pasova.

Cisco-IE-2000-IP67-Certified-Switch

Zahteve za računalnik na posameznem vlaku so še 32GB RAM-a, 2x 512 GB SSD disk ter GPS s podporo za GLONASS, QZSS in BeiDou. Ker pa bodo v prihodnosti uporabljali tudi usmerjene antene in Wi-Fi na postajah, mora usmerjevalnik na vlaku imeti tudi modem IEEE 802.11 a/b/g/n s 3×3 MIMO.

Zahteve za antene so 2×2 MIMO za 3G in 4G, 2 antenska priključka za 2G/3G/4G, ločen priključek za GPS ter ojačenje antene v spektru 800MHz – 2700MHz najmanj 6dBi. Zanimivo je, da niso gledali nekoliko v prihodnost in vključili tudi frekvenčni pas 700 MHz za katerega bo AKOS kmalu pripravil razpis. Ta frekvenčni pas je še posebej zanimiv za pokrivanje ruralnih področij, saj ima dobro penetracijo.

Uporabnikom bo na voljo Wi-Fi 802.11 ac
Wi-Fi dostopna točka bo morala podpirati 802.11ac Wave 1 in podpirati 4×4 MIMO in biti sposobna izrabljati 3 prostorske snope ter omogočiti 1.3 Gbit/s propustnost. Antene, ki bodo nameščene v vlaku bodo delovale tako v 2.4GHz in 5GHz frekvenčnem pasu.

Cisco-Industrial-Wireless-3700-Series-Access-Point

Slovenske železnice v razpisu zahtevajo še, da so storitve namenjene potnikom ločene od storitev za uporabnike SŽ. Komunikacijska povezava med vlakom in usmerjevalnikom v centralnem komunikacijskem vozlišču pa mora biti šifrirana. Promet uporabnika bo tako potekal preko Wi-Fi omrežja na vlaku, usmerjevalnika na vlaku in tunelske povezave do centralnega komunikacijskega vozlišča SŽ, kjer je požarna pregrada in od tam v internetno omrežje. Potniki in zaposleni na Slovenskih železnicah bodo dostopali preko ločenih brezžičnih omrežij (WLAN SSID), prav tako bo ločena metoda avtentikacije.

Sorodni članki

2x komentirano

  1. Končno! Je že skrajni čas, da se posodobi stanje potniškega dela železniškega prometa.

  2. […] Wi-Fi na vlaku Slovenskih železnic je blizu, objavljen je razpis za Wi-Fi opremo na 32-ih vlakih (E… (1) Wi-Fi na vlaku Slovenskih železnic je nekaj kar se napoveduje že vrsto let, a sedaj se […]

Komentiraj

Anti-Spam: