CORIS – testiranje plačilne uporabniške izkušnje spletnega nakupa na portalu Coris.si | UPORABNA STRAN

CORIS – testiranje plačilne uporabniške izkušnje spletnega nakupa na portalu Coris.si

Družba Coris je v Sloveniji najverjetneje najbolj znana po nudenju zavarovanja z asistenco v tujini, saj so pri nas prisotni od leta 1993, sicer pa podjetje obstaja od leta 1987. Od leta 2010 je CORIS International Paris (CIP) del francoske družbe April International. Sklepanje zavarovalnih pogodb prek spleta je v porastu, zaradi svoje priljubljenosti pa je Coris.si pravi za testiranje uporabniške izkušnje.

Pri sklepanju zavarovalnih pogodb si potrošniki vzamemo nekoliko več časa, zato je zelo pomembno, da že pred samim začetkom nakupnega procesa pridobimo ključne informacije. Med njimi so zagotovo načini plačila. Coris ima seznam plačilnih opcij objavljen zgolj v sklopu »Pravno obvestilo«. Navedeno je, da je poleg plačila prek plačilnega naloga (UPN) možno plačati tudi s plačilnimi karticami Mastercard, Visa, Visa Electron, Aktiva, Maestro, Diners in American Express. Ker je spletno plačilo z Maestro kartico nekoliko posebno, je pomembno, da spletno mesto poda navodila o plačilu s to kartico. V tem primeru je naveden zgolj podatek, da je plačilo z Maestro kartico možno zgolj, če ima uporabnik odprt račun pri Banki Koper. Iz tega stavka je razvidno, da spletne strani coris.si niso prenovili že lep čas, saj se je Banki Koper preimenovala v Intesa Sanpaolo Bank, ki pa nima kartice Maestro. Ker se plačilna transakcija izvaja prek bančne skupine Activa, plačilo s kartico Maestro ni mogoče.

Precej nerodno je tudi to, da imajo na prej omenjeni spletni podstrani in pri izbiri plačilnega instrumenta prikazane stare logotipe plačilnih kartic Mastercard in Maestro. Družba Mastercard je logotipa svojih plačilnih kartic spremenila leta 2016. Od takrat je minilo dovolj časa, da bi družba lahko prilagodila svojo spletno stran. Zanimivo pa je, da so med samim plačevanjem in vpisovanjem plačilne kartice v plačilno okno prikazani pravilni logotipi.

Odpoved pogodbe je prav tako ena izmed podrobnosti o kateri se potrošniki radi predhodno pozanimajo. Coris na svoji spletni strani navaja, da če je bila zavarovalna pogodba sklenjena na daljavo (to pomeni prek spleta ali telefona) in za zavarovalno obdobje daljše od 30 dni, lahko zavarovalec brez razloga zavarovalno pogodbo odpove vendar najkasneje 15 dni pred začetkom zavarovanja. V tem primeru zavarovalnica vrne celoten znesek vplačane premije. Pogoj pa je, da je vloga za odstop podana pisno. Če je zavarovalno obdobje krajše od 30 dni, pa zavarovanec nima pravice do odstopa od pogodbe.

Ko uporabnik prične nakupni proces, si izbere vrsto in ročnost zavarovanja ter vpiše podatke. Ker si uporabnik nikoli ne ustvari uporabniškega računa, to sicer pri prvem nakupu pomeni manj klikov, a pri naslednjem bi uporabnik že lahko imel predizpolnjene formularje oz. zahteval zgolj obnovitev pretekle zavarovalne pogodbe. Posledično kupcu ni na voljo niti Card on File (CoF), ki shranjuje podatke o plačilni kartici uporabnika in s tem olajša prihodnja plačila.

Plačilo s plačilno kartico se ne izvede v sklopu spletne strani coris.si, ampak je uporabnik preusmerjen na plačilno okno v sklopu spletnega ponudnika plačilnih storitev bančne skupine Activa. Sicer se ne odpre novo okno, ampak uporabnik nadaljuje v obstoječem, ampak to ni uporabniku prijazna rešitev spletnega plačila, saj ga preusmerja iz spletne strani, na kateri je nakupoval na neko drugo in nato spet nazaj.

Pohvalno je, da imajo implementiran sistem za zagotavljanje večje varnosti pri spletnih plačilih t.i. 3-D Secure. Za Maestro in Mastercard skrbi Mastercard SecureCode, za Viso in Viso Electron pa Verified by Visa. Ti dve varnostni rešitvi poskrbita, da uporabnik med plačilno transakcijo prejme SMS z varnostno kodo na svoj telefon, ki jo mora nato vpisati v plačilno okno in tako avtorizirati transakcijo.

Coris nima mobilne aplikacije v sklopu katere bi uporabnik lahko izvedel nakup, zato je treba uporabiti spletno stran, kjer je nakupni proces podoben kot na spletu.

Po opravljeni plačilni transakciji kupec prejme elektronsko pošto o izvedeni transakciji in podrobnosti o sami zavarovalni polici. Na navedeni naslov pa prejme tudi dokumente v pisni obliki.

Če se kje zatakne?
Sklepanje zavarovalnih polic za večino potrošnikov ni vsakdanje opravilo, zato je telo pomembno, da je pomoč pri roki. Na spletni strani sta vedno vidna elektronski naslov ter telefonska številka za pomoč s 24/7 dostopnostjo. Prav tako sta na dnu kontaktni obrazec ter fizični naslov podjetja. Žal pa ni na voljo pogovornega okna (chat).

Za zaključek
Sklepanje zavarovanja na spletni strani coris.si bi lahko bilo uporabniku precej bolj prijazno, čeprav pri samem delovanju ni težav. Veliko izboljšavo bi ponudila možnost registracije in uporaba Card on File sistema, ter seveda integracija plačilnega okna neposredno v spletno stran. Slabo luč na Coris meče dejstvo, da jim v več kot dveh letih ni uspelo spremeniti logotipov Mastercarda in Maestra. Pri spletnem nakupu bi bil v veliko pomoč tudi chatbot, ki bi znal sam odgovoriti na vsa osnovna vprašanja, s tem bi olajšali sam nakup, predvsem pa bi razbremenili klicni center.

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: