Kako na internetu kupim vozovnico za vlak Slovenskih železnic? / Kako izvedem spletni nakup karte za vlak? – Slovenske železnice | UPORABNA STRAN

Kako na internetu kupim vozovnico za vlak Slovenskih železnic? / Kako izvedem spletni nakup karte za vlak? – Slovenske železnice

Spletni nakup vozovnice za vlak Slovenski je od danes, 30.11.2018 možen. Žal ni na voljo celoten nabor vozovnic, ampak zgolj enosmerna in povratna vozovnica. Dnevne, mesečne, šolske, vozovnice s popusti in ostale abonentske vozovnice bodo implementirane predvidoma do januarja 2019.

Pa pojdimo nazaj na spletni nakup vozovnice. (Če želite preskočiti pisna navodila, je na dnu članka še video predstavitev.) Ta je na voljo na spletni strani https://eshop.sz.si/. Ker trenutno sistem deluje po anonimnem principu, vpisovanje v uporabniški račun ni možno, bo pa to omogočeno. Po izbiri enosmerne ali povratne vožnje ter redne cena ali otroci od 6 do 12 let, je potrebno izbrati relacijo.

Vpisovanje vstopne in izstopne postaje je nekoliko svojstvena, saj je potrebno destinacijo klikniti v stolpcu destinacij. To je najlažje storiti tako, da vpišete nekaj črk destinacije in nato kliknete na postajo iz katere oz. na katero bi radi potovali. Sicer se lahko kaj hitro dogodi, da sistem ne bo prikazal vlakov, pa čeprav ti so. To je zagotovo ena izmed napak, ki jo bodo morali odpraviti.

Nato je potrebna izbira vlaka s katerim bi radi potovali. Čeprav si tukaj izberemo želeni čas odhoda, je karta veljavna za katerikoli enakovreden tip vlaka, ki tisti dan vozi na tej relaciji. To pomeni, da dejansko kupimo celodnevno karto, čeprav izberemo uro odhoda. Ura odhoda ter podrobnosti o postajah so tako potniku namenjene zgolj v informativne namene. Do konca decembra 2018 pa so v testnem obdobju v sklopu spletnega in mobilnega nakupa poenotili cene vseh tipov vlakov in tako potnik plača ceno za LP vlak, pa čeprav se potem pelje npr. z IC (to pomeni, da v tem obdobju ni doplačila za druge tipe vlaka).

Ko kliknemo na enega izmed ponujenih vlakov, se ta označi z belim ozadjem, na dnu pa se pojavi gumb »Potrdi in nadaljuj«.


Kupec je nato preusmerjen v košarico kjer so naveden podrobnosti o vozovnici. Podana je možnost vpisovanja podatkov o plačniku, a ti niso obvezni. Ko bo uvedena možnost prijave in bo kupec lahko izbiral med prijavo in anonimnim nakupom, bo ta del pri prijavljenem kupcu najverjetneje izgledal malo drugače.

Potrebna je še izbira plačilnega sredstva. Na voljo plačilne kartice Mastercard, Maestro ter Visa, ter plačilni sistem Moneta. Žal ni na voljo npr. PayPal ali pa kreditni kartici Diners ter American Express. Širok nabor plačilnih možnosti bo predvsem pomemben za kupce iz tujine.

Za izvedbo kartične plačilne transakcije je uporabnik preusmerjen na Bankartov spletni plačilni sistem, kjer je potrebno vpisati podatke o kartici in varnostne elemente. Ker uporabnik ni prijavljen, o funkciji Card on File (CoF), ki omogoča shranjevanje podatkov kartice uporabnika in s tem olajša prihodnja plačila, ne moremo govoriti. Žal pa nič ne kaže v smer, da bo, ko se bo uporabnik lahko tudi prijavil ta možnost bila na voljo.

To pomeni, da bo uporabnik, ki bo kupoval vozovnico za vlak moral vsakič znova vpisovati podatke o kartici, kar je uporabniku sila neprijazno početje. Zato bi Slovenske železnice res lahko razmislile o uvedbi te funkcionalnosti, saj bo uporabniška izkušnja tako precej boljša.

Po uspešno izvedeni transakciji uporabnik prejme Račun in potrdilo s črtno kodo. Kupec ima nato možnost potrdilo shraiti ali pa natisniti. Ekološko prijazna rešitev je torej shranjevanje v PDF obliki.

S potrdilom o nakupu v tiskani obliki ali na mobilnem telefonu v obliki PDF datoteke se nato lahko napotimo na vlak. Sprevodnik bo s terminalom poskeniral črtno kodo in s tem validiral vozovnico, hkrati pa izdal potrdilo o validaciji (vozovnico), ki ga je potrebno hraniti ves čas vožnje. Ta rešitev je sicer nekoliko nerodna. Pri nakupu z mobilno aplikacijo bo vozovnica/karta shranjena neposredno v telefon in se temu podvajanju izognemo. Ko bo uvedena možnost prijavljanja v račun se bo večjemu delu tega podvajanja dalo izogniti tudi pri spletnem nakupu. Kot so pojasnili na Slovenskih železnicah pa se načrtuje tudi uvedba samostojnega validiranja potnika ob vstopu na vlak. Sprevodnik pa bi vedno bolj dobival varnostno-nadzorno funkcijo.

Za zaključek
Če spletni nakup, ki je bil predstavljen 30.11.2018 vzamemo kot prvo/osnovno različico, ki bo kmalu dobila nadgradnje z dodatnimi funkcionalnostmi. Potem je to dober začetek. Skladno z napovedmi naj bi vse obstoječe in dodatne funkcionalnosti imeli na voljo konec Q1 oz. v začetku Q2 2019. Če ne že prej, si bo takrat spletni nakup vozovnice za vlak Slovenskih železnic zagotovo zaslužil še ene recenzije uporabniške izkušnje.

Še video predstavitev nakupa vozovnice za vlak Slovenskih železnic

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: