A1 Slovenija – testiranje plačilne uporabniške izkušnje spletnega nakupa na portalu a1.si | UPORABNA STRAN

A1 Slovenija – testiranje plačilne uporabniške izkušnje spletnega nakupa na portalu a1.si

A1 Slovenija je eden izmed mobilnih operaterjev in ponudnikov internetnih storitev v Sloveniji. Poleg ponudbe mobilnih in fiksnih paketov že dolgo ponujajo mobilne naprave brez in z vezavo na izbran naročniški paket. Skladno s širitvijo ponudbe in uvedbo spletne trgovine pa so temu dodali tudi dodatke za telefone, mobilne modeme in Smart Home ponudbo.

Spletna trgovina je dokaj nevidno integrirana v samo spletno mesto A1 Slovenija, saj z izjemo Košarice v zgornjem desnem kotu, uporabnik na začetku praktično ne ve, da ima A1 tudi spletno trgovino. S klikom na želeni mobilni telefon ali na katero od podkategorij v »Telefoni in naprave« pa je kupcu že predstavljena ponudba.

Glede na to, da je celotno spletno mesto A1 Slovenija del spletne trgovine, iskanje splošnih pogojev poslovanja spletne trgovine vzame nekaj sekund iskanja. A ker je vse razdeljeno po sklopih, to ni težavno opravilo. V posebnih pogojih za spletno trgovino A1 je lepo pojasnjen postopek nakupa. Ta je precej preprost in pregleden. Po izbiri naprave z ali brez naročniškega paketa je vsebina dodana v košarico, nato pa nadaljevati proces s klikom na Nadaljuj z naročilom. Zelo nenavadno in precej nerazumljivo je, da lahko obstoječi naročniki plačajo samo po povzetju, novi naročniki pa lahko izberejo način plačila po povzetju ali s plačilno kartico.

Nekoliko slabše je opisan plačilni del, saj pri plačilnih instrumentih ni navedeno katere kartice sprejemajo. Da se do tega podatka dokoplješ, je treba med pogostimi vprašanji izbrati spletno trgovino ter »Kako lahko naročeno blago plačam?«. Tukaj je razvidno, da omogočajo plačilo s karticami (EuroCard/MasterCard, Visa, Activa, Maestro) ali po povzetju z gotovino.

Na dnu spletnega mesta a1.si je zapisana letnica 2018, a kot kaže, so pri pisanju seznama plačilnih kartic ostali v letu 2002, saj je bil Eurocard tistega leta popolnoma pripojen pod blagovno znamko Maestro, ki je del skupine Mastercard.

Žal dejstvo, da pri kartičnem plačilu zagotavljajo t.i. 3-D Secure tehnologijo za Maestro in Mastercard je to Mastercard SecureCode, pri kartici Visa pa Verified by Visa, kupcu ni vidno do končnega vpisa podatkov o plačilni kartici, saj ikon niso umestili na spletno mesto. Lahko pa to podrobnost izve med branjem Posebnih pogojev za spletno trgovino A1. Vsekakor bi bilo tukaj zelo dobrodošlo, če bi A1 ikoni dodal že na začetek nakupnega procesa.

Posebnosti plačila z Maestro kartico so omenjena zgolj v procesu nakupa, če uporabnik pri načinu kartičnega plačila izbere Maestro. Posebnosti spletnega plačila s kartico Maestro so sicer zelo dobro in podrobno opisane. Na omenjeni strani se je A1 primerilo še cel kup nepravilnosti. Poleg ponovitve že prej omenjenega Eurocarda, so vsi trije logotipi kartic stari. Visa je na nov logotip prešla leta 2014, Maestro in Mastercard pa leta 2016.

Uporabnik je za izvedbo kartičnega plačila preusmerjen na Bankartovo spletno stran in tako zapusti spletno trgovino A1 Slovenija, kar z uporabniškega vidika ni najboljša rešitev. Precej bolje bi bilo, če bi kupec ostal v spletni trgovini kjer bi vpisoval podatke o kartici.

Žal spletna trgovina A1 Slovenija ne ponuja storitve Card on File (CoF), ki omogoča shranjevanje podatkov kartice uporabnika in s tem olajša prihodnja plačila. Morda je na prvi pogled res, da kupec na tej spletni strani ne bo kupoval nekajkrat mesečno, a ni rečeno, da se to v prihodnje ne bo spremenilo. Zato je možnost shranjevanja podatkov o kartici zelo dobrodošla funkcionalnost.

Odstop od pogodbe
Skladno 43. členom ZVPot ima potrošnik na spletu na voljo, da 14 dni od nakupa odstopi od pogodbe brez navajanja razloga. A1 zahteva, da je odstop podan pisno prek kontaktnega obrazca na spletni strani A1.si in se priložiti podpisano izjavo o odstopu. Glede uporabe naprave v tem roku so zapisali »Uporabnik blaga ne sme neovirano uporabljati v roku, v katerem lahko odstopi od pogodbe. Uporabnik sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Preizkušanje blaga, ki odstopa od navedenega, se šteje za uporabo blaga. Uporabnik mora v primeru odstopa od pogodbe blago vrniti nepoškodovano, nerabljeno, v originalni embalaži in v nespremenjeni količini ter z vsemi dodatki, s katerimi je blago prejel. Embalaža ne sme biti odprta na način, ki povzroči, da je poškodovana, odstranjena ali spremenjena. Vrnjeno blago mora biti opremljeno z vsemi elementi pakiranja in zaščite vsebine, kot jih je namestil proizvajalec ter v stanju, kot ga je namestil proizvajalec.« Do tukaj je vse v redu in razumljivo. Precej zanimiv pa je ta del »V kolikor uporabnik začne uporabljati prejeto blago (npr. v telefon vstavi SIM kartico in baterijo ter telefon vklopi in ga začne uporabljati), je zavezan povrniti s tem nastalo škodo.«

Dostava
Dostava je možna zgolj v Sloveniji izvaja pa jo pogodbeni partner A1 (DPD d.o.o. oz. drug pogodbeni partner, ki ga izbere A1). Naročeno blago bo dostavljeno najkasneje v treh delovnih dneh, uporabnik prejme SMS obvestilo o času dostave. Navedeno je, da dostava brezplačna ob vezavi, a cenika dostave ni, prav tako pa dostave ne zaračunavajo niti, ko kupec ne izbere vezave.

Če se kje zatakne
Na desni strani uporabnika skozi celoten nakup spremlja ikona, ki nakazuje možnost pomoči pri nakupu. Klik nanjo odpre tri možnosti, žal pa nobena izmed njih ni spletni pogovor s centrom za pomoč. Na voljo so kontaktni obrazec, telefonska številka in portal Moj A1. Kljub obsežnemu gradivu splošnih pogojev in vprašanj z odgovori A1 na svojem spletnem mestu ne ponuja pogovornega bota, ki bi uporabniško izkušnjo precej izboljšal, ekipa v centru za pomoč bi bila tako zagotovo razbremenjena, saj bi odgovor na marsikatero vprašanje uporabnik našel precej enostavno.

Za zaključek
Spletna trgovina je precej neopazno integrirana v spletno mesto A1 Slovenija, kar je do določene mere dobro, a hkrati tudi rahlo nepregledno, saj celotna ponudba ni na voljo tudi na enem portalu. Sam nakup je dokaj enostaven, čeprav je nekoliko nerazumljivo, zakaj obstoječi uporabniki ne morejo plačila izvesti s kartico. Poleg nepravilnosti, ki jih je treba popraviti, je še kar nekaj drugih podrobnosti s katerimi bi lahko uporabniško izkušnjo spletnega nakupa naredili bolj prijazno. Sem zagotovo sodi shranjevanje podatkov o kreditni kartici ter popolna integracija plačilnega sistema v spletno trgovino.

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: