Telekom Slovenije – testiranje plačilne uporabniške izkušnje spletnega nakupa na portalu telekom.si | UPORABNA STRAN

Telekom Slovenije – testiranje plačilne uporabniške izkušnje spletnega nakupa na portalu telekom.si

Telekom Slovenije je eden izmed infrastrukturnih operaterjev in ponudnikov internetnih storitev v Sloveniji. Poleg ponudbe paketov za mobilna in fiksna omrežja je velik del njihovega poslovanja usmerjen v prodajo mobilnih naprav, v zadnjem času tudi drugih izdelkov, predvsem tehnoloških. Zato so v sklopu spletne strani vzpostavili spletno trgovino (E-trgovina).

Spletna trgovina Telekoma Slovenije je parcialno dostopna skozi celotno spletno mesto Telekoma Slovenije, za celotno ponudbo pa je potrebno v sklopu Ponudba izbrati E-trgovina. Na voljo je zelo širok nabor izdelkov, Telekom Slovenije pa velik del teh izdelkov ponuja tudi v sklopu programa zvestobe, kjer imajo obstoječi uporabniki na voljo določene ugodnosti pri nakupu.

Ker je spletna trgovina del spletnega mesta Telekoma Slovenije, se splošni pogoji poslovanja skrivajo globoko med Pravili in pogoji, a zelo pohvalno je, da so pri Telekomu dodali dve hitri povezavi »Dodatna določila nakupa blaga in storitev« in »Pogoji nakupa blaga in storitev«, ki prihranita precej iskanja. Med ostalimi podrobnostmi so navedene tudi metode in načini plačila. Razvidno je, da lahko kupec v E-trgovini Telekoma Slovenije plača z Moneto, predračunom, plačilno kartico, po povzetju z gotovino, storitvijo PayPal ter z računom Telekoma Slovenije. Žal pred samim vstopom v plačilni promet kupec ne more izvedeti katere plačilne kartice sprejemajo. Fotografije plačilnega procesa, ki so objavljene pa niso aktualne. Prav tako ni nikjer logotipa ali besedila, ki bi omenjali tehnologijo 3D-secure, ki zagotavlja višjo varnost pri spletnih plačilih. Pri Maestro in Mastercard kartici je to Mastercard SecureCode, pri kartici Visa in Visa Electron pa Verified by Visa. Neomemba tega je precej zanimiva, saj kupec na koncu izve, da dejansko podpirajo to varnostno tehnologijo.

Žal prav tako nikjer ni omenjene posebnosti plačila z Maestro kartico. Kupec, ki ne ve, da mora pri izdajatelju debetne kartice Maestro posebej zahtevati vklop spletnega nakupovanja, žal ne bo mogel opraviti transakcije, prav tako pa mu Telekom Slovenije ne poda razlage, kako težavo rešiti.

Nakupni proces je kljub precejšnjemu številu možnih cen dokaj pregleden. Kupec mora namreč po tem, ko izbere napravo, izbrati tudi eno izmed ponujenih cenovnih opcij. Od tistih z vezavo do tistih brez, potem pa je tukaj še koriščenje točk ugodnosti programa zvestobe. Po izboru cene je treba klikniti na »Dodaj v košarico«. V košarici, ki se odpre, je treba klikniti nato klikniti »Na blagajno«, ki ponudi registracijo v Moj Telekom račun, račun vezan na Googlov ali Facebook račun ter možnost anonimnega nakupovanja.

Po strinjanju s pravili in pogoje ter klikom na »Nadaljuj na blagajno«, je treba vpisati podatke, če se ti že niso samodejno vpisali z uporabniškega računa ter izbrati dostavo. Dostava se izvaja le v Sloveniji, izvedejo TNT Express Worldwide ali Pošta Slovenije, cena dostave pa je 3.5€. Drugi dve možnosti sta Prevzem v skladišču Telekoma Slovenije na Litostrojski cesti, ali pa prevzem v Telekomovem centru. Obe slednji opciji sta brezplačni.

Nato sledi izbira plačila. Kot rečeno so na voljo Moneta, plačilne kartice, storitev PayPal, predračun ter plačilo z računom Telekoma Slovenije. Pri kartičnem plačilu so na voljo Maestro, Mastercard ter Visa. Kljub temu da je uporabnik za izvedbo kartične transakcije preusmerjen na spletno stran ponudnika plačilnega prometa (v tem primeru je to Activa), kar ni ravno najboljša rešitev, je zelo pohvalno, da kupca o preusmeritvi predhodno obvestijo. Na tak način je kupec lahko miren, da je s transakcijo vse v redu.

Žal Telekom Slovenije v E-trgovini ne ponuja storitve Card on File (CoF), ki omogoča shranjevanje podatkov kartice uporabnika in s tem olajša prihodnja plačila. Glede na širino izdelkov, ki so na voljo v trgovini in možni dodatni ponudbi je precej nenavadno, da uporabnikom, ki so registrirani, ne ponujajo možnosti shranjevanja plačilne kartice v sistem, tako da je ob naslednjem plačilu ni treba več ponovno vpisovati.

Odstop od pogodbe
Tako kot pri vseh spletnih nakupih je tudi v E-trgovini Telekoma Slovenije možen odstop od pogodbe po s 43. členu ZVPot brez navedbe razloga. Skladno s pogoji nakupa pa se kupec strinja, da za nakup/naročilo digitalne vsebine, ki ni zapisana na otipljivem nosilcu podatkov nima pravice odstopa od naročila v odstopnem roku 14-ih dni. Odstop je treba sporočiti pisno na elektronski naslov, blago pa je kupec dolžan vrniti v 14-ih dni, prav tako pa Telekom Slovenije kupcu najkasneje v tem roku vrne kupnino. Če pa je kupec blago kupil na obroke ima na voljo 15 dni, da Telekomu pisno sporoči odstop. Telekom Slovenije bo kupcu vrnil že plačano vrednost izbranega blaga z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva plačila in mu povrnil nujne stroške, ki jih je imel kupec v zvezi z nakupom blaga, kupec pa mora Telekomu Slovenije vrniti blago v stanju, v kakršnem je bilo tedaj, ko mu je bila izročeno (tj. v skladu z običajno obrabo) in mu dati povračilo za njegovo uporabo oziroma plačati uporabnino.

Če se kje zatakne
V predprodajni fazi in začetku prodajne faze je na spletnem mestu Telekoma Slovenije kupcu na voljo nekaj možnosti, da stopi v kontakt s prodajalcem. Pravzaprav so na voljo štiri opcije: kontaktni obrazec, klic na telefonsko številko, naročilo telefonskega klica ter spletni pogovor. Predvsem spletni pogovor je zelo dobrodošel. Žal pa v trenutku, ko kupec stopi »do blagajne«, vse te možnosti izginejo. Kot da ocenjujejo, da od te točke najprej kupec ne more imeti več vprašanj ali naleteti na kakšno težavo. Za razbremenitev oddelka za pomoč uporabnikom in kupcem pa bi lahko na celotnem portalu uvedli pomoč pogovornega bota, ki bi odgovoril na osnovna vprašanja uporabnikov in kupcev.

Za zaključek
Spletna trgovina Telekoma Slovenije je lepo zlita s samim portalom, hkrati pa je tudi v celoti dostopna na enem mestu. Nakupni proces je pregleden in enostaven, a jim pri plačilnem delu zagotovo manjka nekaj pojasnil. Predvsem glede plačil s karticami. Dostop do pomoči pri nakupu pa bi morali omogočiti skozi celoten nakupni proces. Velik doprinos k izboljšanju uporabniške izkušnje bi zagotovo prinesla tudi popolna integracija spletnega plačila v e-Trgovino Telekoma Slovenije ter podpora za CoF, saj tako plačilne kartice pri naslednjem nakupu ne bi bilo treba več vpisovati.

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: