Nova avtobusna postaja Ljubljana, ki je del projekta Emonika, bo imela varovano pokrito kolesarnico in garažo za avtomobile | UPORABNA STRAN

Nova avtobusna postaja Ljubljana, ki je del projekta Emonika, bo imela varovano pokrito kolesarnico in garažo za avtomobile

Nova avtobusna postaja Ljubljana, ki se bo gradila hkrati z novo železniško postajo, obe pa bosta del projekta Emonika, bo poleg avtobusnih peronov ponujala varovano pokrito kolesarnico ter garažno hišo za avtomobile.

Projekt Emonika, ki poleg železniške in avtobusne postaje obsega tudi zasebni del s hotelom in nakupovalnim središčem, je ocenjen na 250 do 300 mio €. Ocenjena vrednost javnega dela znaša 80 mio € brez DDV. Slovenske železnice bodo gradile avtobusno postajo, garažno hišo in predvidoma tudi poslovno stavbo Slovenskih železnic. Vrednost tega dela investicije brez poslovne stavbe je ocenjena na 20 mio € brez DDV. Država (Direkcija RS za infrastrukturo) pa bo kot lastnik javne železniške infrastrukturo gradila železniško postajo. Gradnja nove železniške postaje bo obsegala tudi preureditev tirov. Ocenjena vrednost tega dela pa je 60 mio € brez DDV.

Kapaciteta nove železniške postaje bo od 25.000 do 30.000 potnikov na dan. Gradnja obeh javnih delov se bo izvajala hkrati, predvidoma se bo hkrati gradil tudi zasebni del. Težava je namreč v tem, da čez železniško postajo Ljubljana pelje več kot 300 vlakov dnevno, zaradi narave slovenskega železniškega omrežja, pa jih ne morejo preusmeriti po drugi poti. Zato se bo gradnja izvajala pod prometom, a brez določenih zapor tirov ne bo šlo.

Železniška postaja

Avtobusna postaja bo neposredno spojena s 125m dolgim potniškim terminalom nove železniške postaje. Terminal bo dvignjen nad peroni, kar bo poleg korenito izboljšane varnosti potnikov izboljšalo tudi uporabniško izkušnjo, saj se bodo potniki na perone spuščali iz skupnega prostora. Kot rečeno bo avtobusna postaja ponujala tudi varovano kolesarnico. Kot so pojasnili na Slovenskih železnicah naj bi bilo prostora za skoraj 600 koles, garažna hiša pa bo ponujala okoli 500 parkirnih mest.

Začetek gradnje javnega dela je predviden za leto 2020. Projektna dokumentacija za javni del je v pripravi, po tem sledi faza pridobivanja gradbenega dovoljenja. Nekoliko bi se znalo zaplesti s finančnimi sredstvi na državni strani, saj trenutno proračun te investicije še ne predvideva. A ker je do predvidenega začetka gradnje še nekaj časa, prav tako pa celotna finančna sredstva ne bi bila potrebna v enem kosu, se bo najverjetneje tudi ta del razrešil.

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: