Mastercard Love Index 2019 razkriva, da se je v Sloveniji okrepilo nakupovanje iz ljubezni, ljubljene osebe pa največkrat razvajamo z dobro hrano | UPORABNA STRAN

Mastercard Love Index 2019 razkriva, da se je v Sloveniji okrepilo nakupovanje iz ljubezni, ljubljene osebe pa največkrat razvajamo z dobro hrano

Mastercard je tudi tokrat predstavil rezultate Mastercard Love Index raziskave, ki že štiri leta zapored razkriva podrobnosti nakupov ob prazniku zaljubljenih. Kljub temu da imamo v Sloveniji svoj praznik zaljubljenih, t.j. gregorjevo, so se nakupi iz ljubezni na valentinovo in pred njim (od 11. do 14.2.) v zadnjih treh letih povečali tudi v Sloveniji.

Analizo Mastercard izvaja na podlagi kartičnih transakcij, podatki zadnjih treh let (2016, 2017, 2018) pa razkrivajo 3% rast sentimentalnega nakupovanja v primerjavi z letom 2016, občutno pa je naraslo število nakupov v zadnjem trenutku.

V Sloveniji kupujemo darila prej
Nakupovanje iz ljubezni v Sloveniji je od leta 2016 naraslo za 27 %, podatki za minulo leto pa kažejo, da je večina valentinovih nakupov (36 %) v Sloveniji opravljenih na 11. februar, prav tako je bilo v letu 2017. Medtem ko globalni podatki za lani razkrivajo, da je bil največji delež (30%) vseh valentinovih nakupov opravljen prav na valentinovo, 14.2.2018. V Sloveniji se je število transakcij povečalo za 33% skupni znesek transakcij pa se je med leti 2016 in 2018 povečal za 18%. V Evropi pa je število transakcij v tem istem obdobju naraslo za 41%, skupna vrednost pa za 30%.

Klikni na sliko za povečavo.

V Sloveniji stavimo na dobro hrano in osebne nakupe
Število transakcij v restavracijah se je v zadnjih treh letih povečalo za 33%, skupni znesek pa je zrastel za 18%. Število transakcij za hotelske namestitve je v tem istem obdobju poraslo za 15%, skupna poraba pa za 56%. Kar pomeni, da si zaljubljenci privoščijo precej dražje hotelske namestitve. Skupna poraba za cvetje se je povečala za 10%, delež transakcij pa za 5%. Zmanjšalo pa se je število transakcij za transport, in sicer za 35%. Prav tako je nižji delež transakcij za nakit, a se je tukaj za 38% povišala skupna vrednost transakcij.

V obdobju valentinovega v Sloveniji še vedno krepko večino (97%) transakcij izvedemo osebno. Delež daril, ki jih kupimo prek spleta pa znaša 1%. Delež spletnih nakupov se je v obdobju med 2016 in 2018 celo zmanjšal za 23%.

V Evropi pa najbolj cenijo nepozabna doživetja
Največjo rast potrošnje je Mastercard Love Index zabeležil v segmentu nepozabnih doživetij. Tako so se v obdobju od 2016 do 2018 zneski za hotele povečali za 23%, restavracije za 15% in za prevoze za 61%. Število transakcij za nakit se je povečalo za 7%, vrednost pa le 1%, a so pravi razcvet doživeli nakupi cvetja, saj je bilo za te izdelke v času valentinovega izvedenih 54% več transakcij, porabljenega pa je bilo 59% več denarja.

Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard v Sloveniji je povedal: »Podatki Mastercard raziskave Love Index razkrivajo, da potrošniki po celem svetu delijo spontana doživetja z ljubljenimi osebami in jih cenijo bolj kot materialne dobrine, tudi pri nakupih opravljenih v zadnjem trenutku.«

Brezstično plačevanje še naprej raste
Globalni trendi razkrivajo, da se rast brezstičnih transakcij ne ustavlja, saj je vrednost tako izvedenih transakcij v primerjavi z letom 2016 narasla za 229%, njihovo število pa se je povečalo za 193%. Kot pojasnjujejo pri Mastercardu se te številke res zdijo visoke, a niso nepričakovane, saj je ta, najbolj priljubljeni način plačevanja, omogoča že več kot 9 milijonov lokacij v 114-ih državah. V Sloveniji se je delež brezstičnih transakcij med leti 2016 in 2018 povečal za neverjetnih 1.127%, vrednost brezstičnih nakupov pa se je v istem obdobju povečala za 1.249%.

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: