Prenovljene postaje in postajališča na železniški progi Grosuplje–Kočevje (kočevska proga) – Čušperk, Dobrepolje, Velike Lašče, Ortnek, Žlebič, Ribnica, Stara Cerkev in Kočevje | UPORABNA STRAN

Prenovljene postaje in postajališča na železniški progi Grosuplje–Kočevje (kočevska proga) – Čušperk, Dobrepolje, Velike Lašče, Ortnek, Žlebič, Ribnica, Stara Cerkev in Kočevje

Danes, 12.4.2019 ob 16.00 bo po skoraj 10-ih letih ponovno začela obratovati železniška proga Grosuplje–Kočevje (št. 82), saj bo takrat v Kočevje na otvoritveni vožnji pripeljal tovorni vlak.

Gradnja slabih 49 km dolge kočevske proge je potekala od 22. maja 1892 do 24. julija 1893. Železniška proga je bila v osnovi zgrajena predvsem za potrebe rudnika v Kočevju in gozdarske dejavnosti. V najboljših letih so po progi letno prepeljali 170.000 ton premoga in 134.000 ton lesa. Zadnji redni potniški vlak je v Kočevje pripeljal 18.4.1968, kasneje je vozil le do Velikih Lašč. Leta 1971 pa je bil promet na kočevski progi za potniški promet dokončno ukinjen. Ključen razlog je bil upad potnikov.

Danes tovorni vlak, prihodnje leto tudi potniški
Danes bo po tirih kočevske enotirne neelektrificirane proge zapeljal tovorni vlak, ki bo po besedah DRSI-ja vozil s hitrostjo do 30 km/h, saj 3. faza modernizacije kočevske proge še ni končana. Ta naj bi se zaključila poleti 2020, takrat bo uveden tudi potniški promet, progovna hitrost pa bo znašala do 100 km/h.

S prenovo proge so pričeli že leta 2008 v sklopu te pa so prenovili tudi postaje in postajališča. Na 12.2 km odseku Ribnica-Kočevje, na katerem so obnovo zaključili lani, so prenovili železniške postaje Kočevje, Ribnica, Ortnek in Dobrepolje, postajališča, ki so bila prenovljena pa so Stara Cerkev, Čušperk in Spodnja Slivnica. Na železniški postaji Dobrepolje so med drugim zgradili podhod in perone, novo nakladalno klančino in parkirišče. Na fotografijah v članku si lahko ogledate kako izgledajo postaje in postajališča Čušperk, Dobrepolje, Velike Lašče, Ortnek, Žlebič, Ribnica, Stara Cerkev in Kočevje.

Foto: Miško Kranjec (Slovenske Železnice / Nova proga)

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: