Gledališki tolmač – pobuda, ki bo gledališča približala gluhim in jim tako olajšala dostop do kulturnih vsebin | UPORABNA STRAN

Gledališki tolmač – pobuda, ki bo gledališča približala gluhim in jim tako olajšala dostop do kulturnih vsebin

Gledališki tolmač je pobuda s katero želi Društvo gluhih in naglušnih Ljubljana gluhim in naglušnim približati gledališča in jim na tak način olajšati dostop do kulturnih vsebin.

Projekt Gledališki tolmač bo del štirih slovenskih gledališč, Anton Podbevšek Teater, Lutkovno gledališče Ljubljana, Prešernovo gledališče Kranj in SNG Nova Gorica. Podpira pa ga banka NLB. V Sloveniji znakovni jezik, je sistem kretenj, ki ga za vsakodnevno sporazumevanje uporablja okoli tisoč gluhih, naglušnih in gluhoslepih. Ima svoja jezikovna pravila, a nima neposredne povezave s slovenščino. Poleg kretenj znakovni jezik sestavljajo tudi artikulacija, prstna abeceda, mimika obraza in položaj rok na telesu.

Gorazd Orešnik, predsednik Društva gluhih in naglušnih Ljubljana je o projektu Gledališki tolmač povedal: »Med predstavo sem opazoval ganjene obraze naših članov, ki so povedali več kot tisoč besed. Pobuda Gledališki tolmač v sebi nosi dve močni sporočili. Prvo je, da gluhi in naglušni želimo biti vključeni v družbeno dogajanje in drugo, da se vse da, kadar posluh za sočloveka prevlada nad ostalim.«

Cilj projekta je zagotoviti predstave s tolmačem v vseh slovenskih gledališčih
Kot rečeno na začetku, so trenutno projekt Gledališčni tolmač uvedli v štirih gledališčih, ki jih tolmačijo štirje tolmači slovenskega znakovnega jezika Nataša Kordiš, Natalija Spark, Martin Klepec in Karin Brumen, vsi otroci gluhih staršev, ki so znakovni jezik spoznavali že od rojstva. Dolgoročni cilj tega projekta pa je, da bi zagotoviti ustrezno kvoto predstav s tolmačem v vseh slovenskih gledališčih.

NLB bo še letos ponudil bančno svetovanje s tolmačem
NLB, kot podporniki pobude Gledališki tolmač, bo prav tako v nabor svojih storitev vključil nekatere novosti, ki bodo gluhim olajšale opravljanje osnovnih bančnih storitev. Andrej Krajner, direktor Komuniciranja v NLB je pojasnil: »Smo edina banka v Sloveniji, ki svojim strankam z video klicem 365 dni v letu, 24 ur na dan, kjerkoli so, omogoča opravljanje osnovnih bančnih storitev in svetovanje na daljavo. Še v tem letu pa bomo omenjeno storitev s prisotnostjo tolmača omogočili tudi gluhim, saj tudi mi želimo, da bi bili enakovredno vključeni v svet slišečih.«

Sorodni članki

Komentiraj

Anti-Spam: