Cena za Apple iPhone telefone bi v ZDA lahko močno poskočila. Analitiki opozarjajo, da bi lahko zaradi novih carin, ki so bile uvedene v ZDA, prišlo do občutne podražitve Applovih naprav. Predvsem to velja za telefone iPhone, katerih proizvodnja je še vedno večinoma skoncentrirana na Kitajskem.
Zaradi novih carin bi cena za iPhone lahko narasla na 2.300$
ZDA je uvoz iz Kitajske obremenila s 54% carinami. Kot poroča Reuters, ocene analitikov pri Rosenblatt Securities kažejo, da bi se cene iPhonov lahko povišale za kar 30% do 43%, če bi Apple te stroške v celoti prenesel na končnega kupca. To pomeni, da bi se osnovni model iPhone 16, ki trenutno stane okoli 799$, lahko povzpel na približno 1.142$. Najbolj očitna razlika pa bi se zgodila pri najnaprednejšem modelu Apple iPhone 16 Pro Max 1TB. Pri tem modelu bi se cena iz 1.599$ lahko dvignila na kar 2.300$. Takšna cena bi postavila iPhone daleč nad mejo običajnega potrošniškega razreda in ga približala segmentu ultra-luksuzne elektronike.
Selitev proizvodnje ni dovolj
Apple se sicer že več let trudi razpršiti svojo dobavno verigo. Del proizvodnje so prenesli v države, kot sta Indija in Vietnam, a Kitajska še vedno ostaja temelj njihovega proizvodnega procesa. Novi ameriški carinski ukrepi pa niso prizadeli le Kitajske. Carine so bile uvedene tudi na »nadomestne trge«. Delnice Appla so po objavi carin padle za več kot 8%, kar odraža negotovost na finančnih trgih in strah pred vplivom višjih stroškov na prodajo.
Strategija za ublažitev vpliva carin na končno ceno proizvoda
Analitiki pri CFRA Research menijo, da bi Apple lahko taktiziral z uvajanjem višjih cen. Tako je povsem možno, da v kratkoročnem obdobju ne bodo izvedli drastičnih podražitev. Vpliv carin lahko poskušajo amortizirati z notranjimi prilagoditvami, zmanjšanjem marž ali počasnejšim tempom zviševanja cen. Večja sprememba bi se tako lahko zgodila šele z lansiranjem prihodnje generacije t.j. iPhone 17.
Visoke carine za Apple so priložnost za konkurenco
Trenutnih razmer bi se najverjetneje utegnili najbolj veseliti Applovi konkurenti. Samsung, ki ima proizvodne obrate v državah z nižjimi carinskimi obremenitvami, bi lahko pridobil dodatno konkurenčno prednost. Če bi Apple zvišal cene iPhonov za 30% ali več, bi to lahko sprožilo tudi premike v vedenju uporabnikov. Ti bi namreč v večji meri začeli posegati po alternativah.