V lanskem letu, pa tudi v začetku letošnjega se je pri avtomobilih, vsaj v medijih, veliko pozornosti posvečalo onesnaževanju zraka zaradi izpuhov. Tako je marsikdo dobil občutek, da v zadnjih letih napredka na tem področju sploh ni bilo, pa je bil in to precejšen.
Evropska unija je leta 1992 začela z evropskimi emisijskimi standardi in uvedla EURO 1 tako za bencinske kot dizelske motorje in različne tipe vozil. Lani pa je v vseh kategorijah začel veljati EURO 6 standard, ki je dopuščene vrednosti emisij še nekoliko znižal, te pa so v primerjavi z EURO 1, ki je veljal pred dobrimi 20-imi leti precej precej nižje.
Tisti ključni napredek v teh letih je bil izkoristek motorja. Učinkovitost motorja je pomembno izboljšala predvsem tehnologija neposrednega vbrizga goriva, ki je učinkovitost povečala za okoli 12%, saj je izgorevanje goriva sedaj precej boljše. K boljšemu izkoristku je prispeval tudi turbinski polnilnik, medtem ko sta prilagodljivo krmiljenje ventilov in sistem za deaktivacijo valjev poskrbela, da motor gorivo uporablja le, ko ga potrebuje.
K večji učinkovitosti motorjev je precej prispevalo tudi zmanjšanje motorjev, saj današnji motorji lahko isto moč dosežejo pri bistveno manjši prostornini. Petstopenjske ročne menjalnike, ki so bili včasih največ kar je lahko trg ponudil, sedaj dopolnjujejo sedem ali osemstopenjski avtomatskimi menjalniki oziroma celo brezstopenjskimi menjalniki, ki motorno moč razporejajo bistveno bolje kot petstopenjski.
V zadnjih letih se je na področju ekološke osveščenosti avtomobilske industrije precej premaknilo, a kljub precejšnjemu napredku bi se marsikaj še dalo postoriti.