Novejši avtomobili zrak onesnažujejo bistveno manj, kot tisti izpred nekaj let | UPORABNA STRAN

Novejši avtomobili zrak onesnažujejo bistveno manj, kot tisti izpred nekaj let

V lanskem letu, pa tudi v začetku letošnjega se je pri avtomobilih, vsaj v medijih, veliko pozornosti posvečalo onesnaževanju zraka zaradi izpuhov. Tako je marsikdo dobil občutek, da v zadnjih letih napredka na tem področju sploh ni bilo, pa je bil in to precejšen.

street-car-vehicle-vintage

Evropska unija je leta 1992 začela z evropskimi emisijskimi standardi in uvedla EURO 1 tako za bencinske kot dizelske motorje in različne tipe vozil. Lani pa je v vseh kategorijah začel veljati EURO 6 standard, ki je dopuščene vrednosti emisij še nekoliko znižal, te pa so v primerjavi z EURO 1, ki je veljal pred dobrimi 20-imi leti precej precej nižje.

Tisti ključni napredek v teh letih je bil izkoristek motorja. Učinkovitost motorja je pomembno izboljšala predvsem tehnologija neposrednega vbrizga goriva, ki je učinkovitost povečala za okoli 12%, saj je izgorevanje goriva sedaj precej boljše. K boljšemu izkoristku je prispeval tudi turbinski polnilnik, medtem ko sta prilagodljivo krmiljenje ventilov in sistem za deaktivacijo valjev poskrbela, da motor gorivo uporablja le, ko ga potrebuje.

K večji učinkovitosti motorjev je precej prispevalo tudi zmanjšanje motorjev, saj današnji motorji lahko isto moč dosežejo pri bistveno manjši prostornini. Petstopenjske ročne menjalnike, ki so bili včasih največ kar je lahko trg ponudil, sedaj dopolnjujejo sedem ali osemstopenjski avtomatskimi menjalniki oziroma celo brezstopenjskimi menjalniki, ki motorno moč razporejajo bistveno bolje kot petstopenjski.

V zadnjih letih se je na področju ekološke osveščenosti avtomobilske industrije precej premaknilo, a kljub precejšnjemu napredku bi se marsikaj še dalo postoriti.

Sorodni članki

3x komentirano

  1. Ježešna, no, a je to VW plačal?
    Itak, da so avtomobili napredovali, madona, saj je vse! Ampak to ni izgovor, da so napredovali manj, kot bi po zakonodaji morali. Zadnji pregled trga je dokazal, da so na cestah novi(!!!) avtomobili, ki v resnici komaj dosegajo standarde izpred skoraj 15 let.
    Lep napredek, ni kaj. V prirejanju izpustov, da sploh pridejo do homologacije, ne pa pri dejanskih izpustih. Malo širine bi prosil in zdrave kmečke pameti 🙁

    Pa še to: mini motorčki, ki so zdaj postali moderni, postajajo s stališča izpustov vse bolj kritični. Nekaterih stvari pač ni mogoče kar tako preskočiti in jih olepšati z malo marketinga. V resnici bi bilo bolje, če bi razvoj v zadnjih 10 letih namenili kakšni alternativi – pa pri tem ne mislim samo na elektriko …

    LP
    Boštjan

  2. Kaj pa, če je bil Renault? 🙂 Ne, nihče ni plačal ničesar, napredek je vsekakor bil, sem pa mnenja, da bi lahko bil večji in tudi v drugo nenaftno smer.

    To, da precej novih avtomobilov različnih znamk ne izpolnjuje standardov je povsem res. Kaj pa delajo na trgu, bi pa lahko vprašali odgovorne v EU, saj ona dovoljuje, da tak avto pride na trg kljub prekoračenim emisijam. Dizli, ki so tukaj tisti največji problem, pa imajo rešitev (hibrid), če ne morejo narediti vozila, ki bi izpolnjevalo standarde, samo nihče jih še ni prisilil vanjo.

    Tudi na alternativah so delali npr. vodiku, celo polnilnico za avtomobile na vodik imamo v Slo. Dokler pa bo cena naftnih derivatov tako nizka kot je seda,j so vse alternative tako zelo drage, da ljudje nanje sploh ne pomislijo. Potem pa je tukaj še vidik ekologije, ki pri slovenskih kupcih ni ravno faktor odločanja pri nakupu vozila. Žal.

  3. Aja, na Renault sem nekako pozabil, je preveč nov 🙂
    Glede nadzora EU se popolnoma strinjam, to naj bi se zdaj vendarle spremenilo. Morda tudi v to smer, da bodo proizvajalci začeli tehtati med tem, ali vlagati težke denarje v izpopolnitev že precej zrelega klasičnega motorja ali pa vendarle začeti izdelovati avtomobile z alternativnim pogonom, ki jih bodo zato lahko prodajali po normalnih cenah.
    Tista vodikova polnilnica je bolj kot ne nedelujoča, tako da je ne bi na glas omenjal 🙁
    Še to: ideja EU je, da bodo leta 2050 avtomobili na cestah brez izpustov. Glede na to, da je povprečna starost avtomobilov nekje blizu 10 let, to pomeni, da bi moral motor na notranje zgorevanje izginiti do leta 2040. Kar je hudičevo blizu – predvsem, ker izigravajo predpise, ki so sicer pravilno zasnovani za dosego tega cilja …

    LP
    Boštjan

Komentiraj

Anti-Spam: