Nomago je na obstoječi mednarodni liniji Nova Gorica-Gorica (I) testno uvedel vožnjo z električnim avtobusom. Električni avtobus bo na omenjeni liniji v okviru pilotnega projekta vpeljave električnih avtobusov v javi potniški promet vozil še do 20.11.2018.
Občini Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba sta tako postali eni prvih občin v Sloveniji, ki se odločata v smeri vpeljave električnih avtobusov v javnem potniškem prometu. Mednarodna povezava Nova Gorica-Gorica (I) je bila vzpostavljena novembra 2002, podjetje Nomago pa prevoze zagotavlja skupaj z italijanskim podjetje APZ Gorizia. Nomago pa na tej liniji letno prepeljejo 60.000 potnikov.
Mestni potniški promet si občini Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba delita in njuna skupna zaveza je, da naredita potniški promet čim bolj prijazen, tako za okolje kot za uporabnike. Župan Mestne občine Nova Gorica, Matej Arčon je povedal: »V MO Nova Gorica si bomo prizadevali, da bi v 5 letih bili vsi avtobusi v mestnem prometu električni. V celostni prometni strategiji ima mestni promet veliko vlogo, želimo pa si jo še povečati z večjo frekvenco linij, ki bodo še bolj prilagojene potrebam občank in občanov MO Nove Gorice ter Občine Šempeter-Vrtojba.«
Električni avtobus, ki ga Nomago uporablja v sklopu pilotnega projekta je delo avstrijske skupine K-Bus, ki avtobuse proizvaja v svoji tovarni v Murski Soboti. Avtobus sprejme 20 potnikov od tega je 8 sedišč in 12 stojišč, njegov doseg je 70 km, na strehi pa ima tudi sončne celice, ki služijo podaljšanju avtonomije delovanja. Ob predstavitvi projekta je glavni izvršni direktor Nomaga mag. Sandi Brataševec povedal: »Javni potniški promet je izredno pomemben dejavnik pri razvoju celotne goriške regije, kjer živi, dela in se šola več kot 120.000 ljudi, regija pa postaja vedno bolj zanimiva tudi za turiste. V Nomagu si že ves čas prizadevamo za čim bolj učinkovit in tudi okolju ter ljudem prijazen javni potniški promet. Prepričan sem, da v Sloveniji kmalu ne bomo več govorili o testnih, temveč o rednih linijah z električnimi avtobusi, predvsem v mestnem prometu. Ta je zaradi kratkih razdalj in lažje vzpostavitve infrastrukture za polnjenje še posebej primeren za tak vir energije, poleg tega pa so ravno mesta najbolj onesnažena zaradi izpustov iz prometa.«
Končna odločitev za uvedbo morata podati občini
Pilotni projekt se bo v prihodnjem tednu zaključil. Prvi vtisi in izkušnje uporabnikov pa bodo občinama Nova Gorica in Šempeter-Vrtojba pomagali pri odločitvi, ali bodo električni avtobusi postali stalnica v povezavi med občinama in na drugih linijah mestnega potniškega prometa. Nomago sicer v obeh občinah ter na mednarodni liniji Nova Gorica-Gorica letno prepelje med 450.000 in 550.000 potnikov.