Mastercard je predstavil novo generacijo plačil na plačilnih mestih, ki za potrditev potrebujejo zgolj nasmeh ali zamah roke. Biometric Checkout Program tako nadgrajuje že dobro poznano biometrično tehnologijo prepoznave obraza ali prstnega odtisa na povsem novo raven. Mastercard želi z novo ero biometričnih plačil zagotoviti še boljšo uporabniško izkušnjo in pospešiti nakupni proces na blagajni.
Transformacija uporabniške izkušnje na blagajni
S programom Biometric Checkout Program Mastercard postavlja okvire novih tehnologij, ki bodo omogočili vpeljavo novih načinov plačevanja v trgovinah vseh vrst, od velikih verig do družinskih trgovin. Ključno vodilo pa je »biometrics only« (le biometrična) plačilna izkušnja pri plačilu na blagajni, kiosku ali plačilu iz vozila (drive-through). Raziskava, ki jo je izvedel Mastercard, je pokazala, da več kot polovica potrošnikov meni, da je biometrično plačilo varno, 60% pa jih je navdušenih nad potencialom, ki jih prinaša biometrična verifikacija.
Ajay Bhalla, predsednik oddelka Cyber & Intelligence pri Mastercard, je povedal:
Načini plačila morajo sledili načinu našega življenja, dela in poslovanja, a hkrati morajo uporabnikom nuditi najvišjo možno varnost. Cilj našega novega programa je ustvariti izjemno nakupovalno izkušnjo za potrošnike in trgovce z nudenjem tako varnosti kot priročnosti.
Plačilo z nasmehom ali zamahom roke hitreje skozi plačilni proces
Po vpeljavi sistema kupcu ni treba več iskati kartic po žepih in torbah. Vse kar je potrebno storiti je, da preveri račun ter se nasmehne v kamero ali pomaha z roko nad čitalcem. Kupcem tovrstni način olajša sam plačilni proces, trgovcem pa zagotovi večjo pretočnost, skrajša čakalne vrste in zagotavlja višjo higieno, saj se vse izvede brezstično. V plačilni sistem se lahko integrira tudi lojalnostni program in personalizirana priporočila. Partnerji, s katerimi Mastercard sodeluje na projektu, so med drugim: NEC, Payface, Aurus, PaybyFace, PopID in Fujitsu Limited.
Kako bo vse skupaj delovalo?
Preden bo tovrstno plačilo moč izvesti, bo potrebna registracija imetnika plačilne kartice pri trgovcu v sami trgovini ali prek aplikacije. Za registracijo sta praviloma potrebni plačilna kartica in ena biometrična značilnost, npr. obraz ali roka. Po končani registraciji se registriran biometrični način lahko uporabi za plačilo.
Ko bo registriran kupec nato želel plačati izdelke, se bo postavil pred kamero oz. bo roko postavil nad čitalec. V tem trenutku se bo ustvarila nova biometrična slika, ki jo bo trgovec delil s svojim ponudnikom biometričnih storitev. Ta bo primerjal biometrične podatke z že shranjenimi in v primeru potrjene identitete trgovcu sporočil tokenizirano potrditev istovetnosti. Trgovec, ki prejme potrditev istovetnosti, lahko nato začne tokenitiran proces avtorizacije plačila pri izdajatelju plačilne kartice kupca. Po tej potrditvi trgovec lahko zaključi plačilni proces. Biometrični podatki kupca so shranjeni le pri ponudniku biometričnih storitev, ki ga izbere trgovec. Ta ponudnik mora zagotavljati najvišje standarde varovanja osebnih podatkov.
Prvi pilotni projekt že deluje v Braziliji
Mastercard je v sodelovanju s Payface in St Marche v petih St Marche supermarketih v São Paulu pilotno implementiral to tehnologijo. Kupci lahko prek Payface aplikacije registrirajo svoj obraz in se nato v sodelujočih trgovinah na blagajni le nasmehnejo. Mastercard načrtuje širitev pilotnega programa tudi v Srednjem Vzhodu in Aziji.
Mastercard z Biometric Checkout dela nov korak v razvoju plačil in ga postavlja ob bok nedavnim inovacijam, kot so Shop Anywhere, Enhanced Contactless (ECOS) in Cloud Point of Sale. Mastercard je že dolgo pionir na področju biometrije, tako na spletu kot v trgovinah. Rešitve, ki jih gradijo na EMV 3-D Secure standardu uporabnikom omogočajo nakupovanje in plačila z biometričnimi plačilnimi karticami, napravami in nosljivimi napravami. Biometrija pa je tudi del spletnih plačil pri potrjevanju identitete prek »selfi plačil«.