Na letošnjem sejmu IFA Berlin 2025 bo družba MediaMarktSaturn, največji evropski trgovec z elektroniko, razkrila, kako se spreminja prihodnost nakupovanja. Program, ki se bo 5. septembra 2025 odvijal na odru Dream Stage v sklopu IFA Next, bo obiskovalcem predstavil inovativne maloprodajne pristope, s katerimi podjetje odgovarja na spremenjene navade potrošnikov in izzive digitalne dobe. Posebna pozornost bo namenjena prepletanju fizičnih in digitalnih kanalov, personalizaciji storitev in prilagodljivim konceptom trgovin.
Trgovina v preobrazbi
V središču predstavitve MediaMarktSaturn na IFA je vprašanje, kako se bo spreminjala nakupovalna izkušnja prihodnosti. V družbi poudarjajo, da inovacije niso več omejene zgolj na izdelke, temveč se vse bolj udejanjajo v samem procesu nakupovanja. Novi formati trgovin in hibridni modeli, ki združujejo svet spletnega in fizičnega nakupovanja, nakazujejo, da klasični prodajni prostori dobivajo vlogo interaktivnih doživetij. Podatki organizacije Eurostat kažejo, da je leta 2024 v Evropski uniji kar 75% prebivalcev opravilo vsaj en spletni nakup. A fizične trgovine kljub temu ostajajo ključne za preizkušanje izdelkov, svetovanje in storitve, ki jih splet sam ne more nadomestiti.
Prostor kot storitev
Eden izmed osrednjih poudarkov programa bo panel, na katerem bosta sodelovala Marcus Tengler, podpredsednik za nepremičnine in trgovinske koncepte pri MediaMarktSaturn, ter Susanne Harring, generalna direktorica podjetja De’Longhi Deutschland. Tema razprave bo koncept »Space-as-a-Service«, ki spreminja pogled na prodajne površine. Namesto klasične razporeditve polic in blagajn se oblikujejo izkustvene cone, tematski vhodi in prilagodljive butike. Ti omogočajo, da blagovne znamke v trgovinah predstavijo svoje izdelke na interaktiven in privlačen način. Takšni prostori dajejo potrošnikom priložnost, da tehnologijo preizkusijo v praksi. To povečuje stopnjo zaupanja in zadovoljstva kupcev.
Dostava in digitalna povezanost
Na predstavitvi bo Alexander Rauchut, izvršni direktor MediaMarktSaturn Nemčija, izpostavil pomen povezovanja fizičnih trgovin z digitalnimi storitvami. Posebej bo omenil storitev, ki v sodelovanju z Uberjem omogoča dostavo izdelkov, naročenih prek spleta, v roku 90 minut iz približno 300 trgovin po Nemčiji. To kaže na trend, da fizične trgovine niso zgolj mesta nakupa, temveč tudi logistična vozlišča, ki skrajšujejo čas dostave in izboljšujejo uporabniško izkušnjo. Statistika raziskave DHL iz leta 2024 navaja, da je hitrost dostave eden ključnih dejavnikov zadovoljstva spletnih kupcev, saj 70% potrošnikov kot najpomembnejšo prednost ocenjuje prav hitro prejemanje naročenih izdelkov.
Personalizirane storitve
Koncept personalizirane storitve bo predstavil Julian Norberg, vodja oddelka za operativno odličnost pri MediaMarktSaturn Nemčija. V podjetju se usmerjajo v individualno obravnavo kupcev z namenom gradnje dolgoročnih odnosov. Stranke v trgovinah tako dobijo osebne svetovalce, krajše čakalne dobe in bolj prilagojeno ponudbo. Tak pristop presega klasično maloprodajo in jo približuje modelu, kakršnega poznamo iz manjših lokalnih trgovin, hkrati pa se z integracijo digitalnih kanalov ustvarja brezšivna nakupovalna pot. Po raziskavi družbe McKinsey iz leta 2025 personalizacija povečuje stopnjo zvestobe kupcev za več kot 30%, kar potrjuje pomembnost tovrstnih strategij za prihodnost maloprodaje.