Europark Maribor obeležuje četrt stoletja svojega delovanja, ki ga je zaznamovala stalna rast, širitev ponudbe in tesna povezanost z lokalno skupnostjo. Ob otvoritvi leta 2000 je bil eden prvih nakupovalnih centrov nove generacije v Sloveniji, danes pa se uvršča med najpomembnejše regijske destinacije. Obletnica prihaja v času, ko se nakupovalne navade potrošnikov hitro spreminjajo zaradi vpliva digitalizacije, trajnostnih zahtev in novih trendov v prosti čas.
Stalna rast in odlični poslovni rezultati centra Europark Maribor
Europark Maribor je del skupine SES, ki v Sloveniji upravlja več nakupovalnih destinacij. Med njimi sta tudi Aleja Ljubljana in Citypark Ljubljana. V letu 2024 so ti centri vprivabili več kot 25 milijonov obiskovalcev. Bruto promet trgovcev, gostinskih in storitvenih obratov je dosegel 748 milijonov €, kar predstavlja 6% nominalno in 4% realno rast glede na leto 2023. V evropskem kontekstu so ti podatki pomembni, saj so številne trgovske verige po pandemiji beležile stagnacijo ali upad.
Vlaganje v premišljene investicije
Razvoj Europarka temelji na stalnih vlaganjih v prenovo in posodobitve, ki sledijo potrebam obiskovalcev in trajnostnim usmeritvam. V obdobju od leta 2019 do 2025 so izvedli več investicijskih projektov. Od prenove sanitarij in vhodov do nadgradnje sistema požarne varnosti. Med pomembnejše pa inovacije sodi gradnja banke ledu, ki omogoča energetsko učinkovitejše hlajenje objekta, kar je primer dobre prakse tudi na ravni evropskih trgovinskih središč. Po podatkih Evropske komisije porabi povprečen nakupovalni center do 40% energije za hlajenje in klimatizacijo, zato so tovrstne rešitve ključne pri zniževanju ogljičnega odtisa.
Širitev ponudbe in nove trgovine
Pomemben del uspeha Europarka predstavlja raznolika ponudba, ki se nenehno dopolnjuje. V zadnjem letu so odprli številne nove trgovine. Med katerimi posebej izstopajo prva trgovina Vero Moda v Sloveniji, KIKO Milano ter širitev trgovine Pandora. Trgovina KIKO Milano je prva v Sloveniji. Do konca let jo pričakujemo tudi v Cityparku Ljubljana. S tem Europark sledi trendu, da nakupovalna središča vse bolj postajajo platforma za vstop novih blagovnih znamk na slovenski trg. Za Maribor kot regionalno središče je to pomembno tudi z vidika urbanega razvoja, saj raznolika trgovinska ponudba krepi privlačnost mesta za širšo regijo, ki presega slovenske meje.
Štiridnevno praznovanje 25. obletnice Europarka
V ospredju letošnjega dogajanja je štiridnevni program praznovanja 25. obletnice, ki bo potekal med 3. in 6. septembrom 2025. Program vključuje koncerte znanih izvajalcev, animacije za otroke in posebne rojstnodnevne popuste. Dogajanje pa se z rojstnim dnem ne bo končalo, saj bogato dogajanje napovedujejo tudi po obletnici. Med drugim napovedujejo sejem gramofonskih plošč, Evropsko noč raziskovalcev, razstavo malih živali in Festival medu.