Švedska znamka gospodinjskih aparatov ASKO, ki je del skupine Hisense Group, je letos na sejmu IFA v Berlinu obeležila 75-letnico svojega delovanja. Predstavili so bogato dediščino skandinavskega oblikovanja, inovativne tehnologije in dolgoletne zavezanosti trajnosti. Ob jubileju je podjetje pripravilo razstavo, ki je povezala preteklost in prihodnost. Pokazali so, da se vrednote, ki jih je v 50. letih prejšnjega stoletja začel uresničevati mlad švedski izumitelj, danes odražajo v sodobnem pristopu k trajnostnemu oblikovanju in življenjskemu slogu.
Od prvega pralnega stroja do globalne skandinavske znamke
Zgodba ASKO se je začela leta 1950 v majhnem švedskem mestu Jung, ko je mlad kmet izumil pralni stroj, da bi svoji materi olajšal vsakodnevno delo. Stroj iz litega železa in nerjavnega jekla je bil robusten, zanesljiv in trajen. Ta preprost, a genialen izum je postal temelj blagovne znamke, ki danes velja za enega najprepoznavnejših skandinavskih proizvajalcev premijskih gospodinjskih aparatov. Njegova zasnova je temeljila na filozofiji, da morajo izdelki izboljševati kakovost življenja in trajati več desetletij, kar je postalo vodilo podjetja vse do danes.
V desetletjih, ki so sledila, je ASKO združil švedsko in finsko znanje. Leta 1988 se je švedska proizvodnja gospodinjskih aparatov iz Junga združila s finsko pohištveno znamko ASKO, ki jo je leta 1918 ustanovil vizionar Aukusti Asko-Avonius. Ta povezava je prinesla sintezo tehnične odličnosti in estetske preprostosti ter postavila temelje sodobni identiteti blagovne znamke. Skandinavski pristop, ki združuje funkcionalnost, oblikovno čistost in okoljsko odgovornost, je postal zaščitni znak podjetja.
Skandinavska filozofija oblikovanja in vpliv Eera Aarnia
Eero Aarnio, legendarni finski oblikovalec, je s svojim pristopom k ergonomiji, človeškosti in minimalizmu pomembno vplival na ASKO-jevo oblikovalsko filozofijo. Na sejmu IFA 2025 je podjetje v sodelovanju z Eero Aarnio Originals razstavilo ikonični Ball Chair iz leta 1966, simbol skandinavske inovativnosti, ki je takrat redefiniral pojmovanje notranje opreme. Povezava z Aarnievim delom ni naključna, saj je njegovo načelo ravnovesja med obliko in funkcijo postalo tudi vodilo ASKO-jevih aparatov.
Na praznovanju v Berlinu je bila prisotna Aarnieva vnukinja Milena Törmi, ki je s svojo prisotnostjo poudarila medgeneracijski pomen oblikovalske dediščine. Obiskovalci so lahko spoznali, kako ASKO svoje sodobne aparate umešča v tradicijo, ki sega onkraj tehnologije. Sega namreč v kulturo vsakdanjega udobja, estetike in odgovornega razvoja.
Ekskluzivni novinarski dan v znamenju skandinavske kulture
ASKO je ob jubileju pripravil posebno novinarsko srečanje v Fotografiski Berlin, prostoru, ki velja za središče umetnosti, fotografije in kulture. Tam so globalni predstavniki znamke, med njimi Dime Rangelov, Anders Hellgren, Vincent Hofstee in Pernilla Döse, predstavili zgodovinski razvoj, oblikovalsko filozofijo in nove smernice podjetja. Obiskovalci so si ogledali tudi video sporočilo Eera Aarnia, ki je s svojimi idejami zaznamoval evropsko oblikovanje 20. stoletja. Dogodek se je zaključil s kulinaričnim doživetjem, pri katerem sta Michelinov chef Wilfrid Hocquet in sommelier Valentin Bufolin ustvarila gastronomsko izkušnjo, ki je združila umetnost, okus in tehnologijo.
Zgodovina kot temelj prihodnosti trajnostnega oblikovanja
ASKO se ob 75-letnici ne ozira le nazaj, temveč postavlja temelje za prihodnost. Njegov razvoj je tesno povezan s širšimi evropskimi trendi trajnostnega oblikovanja, ki poudarjajo uporabo visokokakovostnih materialov, dolgotrajno uporabnost in energetsko učinkovitost. V času, ko se trajnost vse bolj povezuje z ekonomskim in družbenim razvojem, ASKO sledi načelu, da mora oblikovanje služiti človeku in okolju hkrati.
Skandinavski model, ki ga podjetje udejanja, izhaja iz prepričanja, da lepota ni v presežku, temveč v jasnosti in tišini. Zato se njihova filozofija strne v misel »quiet being the new loud« – idejo, da lahko kakovost, natančnost in premišljena preprostost zamenjajo hrup masovne potrošnje. Z 75 leti izkušenj, tehnične dovršenosti in oblikovalske integritete ASKO ostaja eden najvidnejših ambasadorjev skandinavskih vrednot v svetu sodobnega bivanja.