V inovacijskem prostoru INO.LAB v Ljubljani je Telekom Slovenije gostil enajst startupov iz desetih držav, ki so s svojimi idejami in tehnološkimi rešitvami prepričali žirijo mednarodnega razpisa Startup Challenge. Dogodek, ki je povezal mlada podjetja s petih celin, je bil usmerjen v iskanje novih priložnosti za sodelovanje med agilnimi startupi in velikimi podjetji, hkrati pa je pokazal, da lahko Slovenija postane pomembno stičišče globalne inovativnosti. Izbor dvanajstih najbolj perspektivnih ekip med 75 prijavljenimi je bil dokaz, da odprto inovacijsko okolje postaja ključen del digitalne transformacije in gospodarskega razvoja, pri čemer Telekom Slovenije s svojo infrastrukturo in znanjem aktivno podpira ustvarjanje dodane vrednosti ter razvoj trajnostnih tehnologij.

INO.LAB kot stičišče idej in naprednih tehnologij
V središču Ljubljane deluje inovacijski laboratorij INO.LAB, ki ga Telekom Slovenije uporablja kot prostor za testiranje novih konceptov, razvoj prototipov in povezovanje raziskovalcev s podjetniki. Prav tu so se v okviru mednarodnega razpisa Startup Challenge zbrali startupi iz desetih držav, da bi predstavili svoje rešitve s področij, kot so umetna inteligenca, internet stvari, robotika, energetika in digitalna identiteta. Dogodek je pokazal, da je interdisciplinarno sodelovanje med korporacijami in mladimi tehnološkimi podjetji eden od ključnih dejavnikov prihodnje konkurenčnosti, saj omogoča hitrejše preizkušanje inovacij in učinkovitejši prehod iz raziskovalnih zamisli v praktične aplikacije.


Globalni razpis, ki odpira prostor za sodelovanje
Mednarodni razpis Startup Challenge je bil zasnovan brez omejitev glede panoge ali tehnologije, kar je omogočilo raznolik nabor prijavljenih projektov. Med 75 prejetimi prijavami je strokovna komisija izbrala dvanajst najbolj obetavnih, ki so pokazali potencial za partnerstva, komercializacijo in vključitev v realna okolja. Na zaključnem dogodku v Ljubljani se jih je v živo predstavilo enajst. Cilj Telekoma Slovenije ni bil le identificirati zanimive ideje, temveč najti rešitve, ki bi v prihodnosti lahko postale del ponudbe za poslovne in zasebne uporabnike. Razpis je tako postal primer dobre prakse, kako lahko korporacije ustvarjajo most med raziskovalnim sektorjem, inovacijskim ekosistemom in končnimi uporabniki, pri čemer imajo koristi vse strani, od podjetja do družbe.
Umetna inteligenca in digitalne tehnologije v ospredju
Največ zanimanja med prijavljenimi rešitvami je bilo zaznati na področju umetne inteligence, ki se je izkazala kot osrednja gonilna sila digitalne preobrazbe v številnih panogah. Med predstavljenimi projekti so bile platforme za duševno zdravje, orodja za avtomatizacijo revizij, aplikacije za komunikacijo gluhih oseb, sistemi za energetsko optimizacijo in modularni vodikovi generatorji. Takšna raznolikost tehnologij ponazarja, kako se AI in IoT širita v vse sfere gospodarstva. Vse od zdravstva in industrije do logistike in telekomunikacij.

Povezovanje akademskega, poslovnega in startup okolja
Dogodek v INO.LAB-u je presegel klasično predstavitev inovacij in postal prostor za konkretno sodelovanje. Poleg predstavnikov Telekoma Slovenije so se srečanja udeležili tudi raziskovalci, investitorji in poslovni partnerji, ki so s startupi opravili številne individualne pogovore. Takšna izmenjava znanj in izkušenj spodbuja nastanek pilotnih projektov, katerih namen je preizkusiti delovanje rešitev v realnih poslovnih okoljih. Kristijan Melinc, vodja razvoja, raziskav in inovacij v Telekomu Slovenije, je poudaril:
Sodelovanje s startupi nam omogoča, da nove ideje preverjamo hitreje in bližje praksi. INO.LAB s tem postaja stičišče, kjer združujemo raziskave, razvoj in konkretne projekte, ki ustvarjajo dodano vrednost tako za podjetja kot za širši inovacijski ekosistem.
Pozitivni odzivi in konkretni rezultati
Med sodelujočimi startupi je bil dogodek ocenjen kot izjemno koristen, saj je ponudil neposreden dostop do potencialnih partnerjev in vlagateljev. Emre Pehlivanli iz podjetja WorkyBe je po dogodku zapisal: »To je bil eden redkih dogodkov, ki resnično prinesejo rezultate. Srečali smo se s štirimi institucijami, začeli pogovore za tri pilotne projekte in eno prodajno partnerstvo. Dogodek je bil natanko to, kar smo potrebovali za vstop na regionalni trg.« Takšni odzivi potrjujejo, da ima odprt inovacijski pristop dejanske učinke na razvoj podjetij in krepitev ekosistema, ki presega nacionalne meje.
Slovenija kot del globalnega inovacijskega zemljevida
Povezovanje startupov in korporacij še vedno predstavlja izziv v mnogih evropskih državah, a primer Telekoma Slovenije dokazuje, da je mogoče ustvariti sodelovanja z resničnim poslovnim potencialom. Urška Jež, ustanoviteljica in direktorica podjetja Transformation Lighthouse, ki je sodelovalo pri izvedbi projekta, je ob zaključku povedala: »Cilj razpisa ni bil zgolj izmenjava idej, temveč ustvarjanje resničnih priložnosti za sodelovanje. Veseli nas, da se je že prvi cikel zaključil z začetki konkretnih partnerstev.« S tem je Slovenija še enkrat potrdila, da lahko postane pomemben člen mednarodnega inovacijskega prostora, kjer velike korporacije in startupi delujejo z roko v roki.
Odprta inovacija kot dolgoročna strategija
Telekom Slovenije s projektom Startup Challenge ne išče zgolj kratkoročnih rešitev, temveč gradi temelje za trajno sodelovanje med inovativnimi podjetji, akademskim svetom in gospodarstvom. Vloga podjetja se vse bolj premika od klasičnega operaterja k digitalnemu integratorju, ki povezuje storitve, podatke in ideje v nove poslovne modele. Kot je poudarila članica uprave Vesna Prodnik:
Startupi prinašajo energijo, hitrost in svežino razmišljanja. Naša strategija sodelovanja temelji na pospeševanju razvoja in uvajanju novih storitev, ki ustvarjajo dodano vrednost tako za Telekom Slovenije kot za trg. Naša vloga pa je, da jim ponudimo infrastrukturo, znanje in dostop do realnih izzivov.
Projekt s tem potrjuje, da je prihodnost inovacij v partnerstvu in soustvarjanju, kjer ideje iz različnih okolij skupaj oblikujejo digitalni napredek.