QLED tehnologija, ki uporablja modre LED diode in nanokristale Quantum Dot za doseganje visoke natančnosti barv in izjemno svetlost, je v ZDA predmet številnih polemik. V zadnjem času so potrošniki sprožili kar nekaj skupinskih tožb, saj naj bi nekateri proizvajalci zavajali z navedbami.
QLED tehnologija v televizijah
Televizije, ki uporabljajo QLED tehnologijo, zahvaljujoč nanokristalom modro LED svetlobo učinkovito pretvarjajo v čisto zeleno in rdečo. Posledica pa je bolj bogata in živa vizualna izkušnja. Zgodba se je začela leta 2013, ko je Sony prvi uporabil to tehnologijo in jo zaščitil pod blagovno znamko Triluminos. Leta 2015 so na sejmu CES svoje televizije s to tehnologijo pokazali Samsung, TCL in Sony. Leto 2017 pa je pomembno zato, ker je na sejmu CES Samsung predstavil preimenovane televizije (iz SUHD v QLED). Tega istega leta pa je Samsung ustanovil tudi QLED Alliance katerega del sta Hisense in TCL. To je torej zgodovina QLED-a.
Sproženih je bilo nekaj skupinskih tožb
Potrošniki v ZDA pa so v zadnjem času sprožili kar nekaj skupinskih tožb. V njih potrošniki navajajo, da proizvajalci oglašujejo televizije kot QLED, a te tehnologije niso vključili oz. so jo vključili v količini, ki je nepomembna za izboljšanje lastnosti televizije. Tako naj bi kupci plačali višjo ceno a ne dobili oglaševanega. Začelo se je februarja, ko je bila sprožena skupinska tožba zoper Hisense USA in je zajemala potrošnike v Kaliforniji in New Yorku. Marca je sledila tožba zoper TCL in njihovo QLED 6 Serijo v Kaliforniji, New Yorku, Illinois in na Floridi. Prejšnji mesec pa sta sledili še dve. Ena je usmerjena proti prodajalcu TTE Technology, ki naj bi zavajajoče oglaševal določene TCL QLED televizije. Druga pa zoper Hisense USA, a tokrat za kupce v zvezni državi Illinois. Na razplet vseh teh skupinskih tožb, bo treba še počakati.
Informiran potrošnik je zadovoljen potrošnik
Pomembno je vedeti, da so določeni modeli televizij lansirani zgolj v določene regije ali celo za specifične trgovine. Eden od modelov televizij, ki je omenjena v skupinskih tožbah je bila izdelana specifično za trgovca Costco. Celo pod isto oznako serije proizvajalca so razlike, ki presegajo zgolj število HDMI priključkov ter moči zvočnikov.
Tako kot pri vsaki stvari, je informiranost potrošnika izjemnega pomena. Pri evropskem združenju potrošnikov BEUC so pred kratkim zapisali, da mora kupec vedno preveriti neodvisne teste, saj samo oznaka QLED ni več dovolj za zanesljivo presojo kakovosti televizorja. Nasvet je sicer odličen, a v praksi je to včasih telo težko izvesti.