Nekateri slovenski influencerji so zaklenili svoje Instagram profile, je bila današnja ugotovitev marsikaterega uporabnika tega socialnega omrežja. Lepa Afna (Lea Filipovič), Katarina Benček, Alen Podlesnik in SvojaSrečka (Ines Pusovnik), so se odločili, da zaklenejo svoje profile. Ker gre za skupinsko akcijo in ker je temu dejanju sledilo tudi sporočilo medijske agencije, gre zagotovo za promocijo. Vprašanje je le, česa.
Lepa Afna, Katarina Benček, Alen Podlesnik, Ines Pusovnik so zaklenili svoje Instagram profile
Današnji dan se je za sledilce profilov štirih slovenskih influencerjev začelo malo drugače. Lepa Afna (Lea Filipovič) je zapisala, da včasih življenje želi, naj upočasnimo svoj tempo »Velikokrat ga preslišimo. Tokrat sem začutila, da je pomembno, da mu prisluhnem.« Katarina Benček je tik pred zaprtjem profila zapisala »Nisem si mislila, da bom kdaj to naredila … Ampak zaenkrat zapiram profil … oz. ga dajem na privat.« Alen Podlesnik, pa je svojim sledilcem obljubil, da bo vse pojasnil in da ni nobene drame. SvojaSrečka (Ines Pusovnik), pa je zapisala, da si bo vzela odmor, saj se želi osredotočiti nase, na nekaj, kar ji daje energijo in moč.
Zaklenjeni profili v službi marketinga je taktika, ki deluje
Tudi v tujini smo bili v zadnjih letih priča podobnim potezam, ko so influencerji zaklenili svoje profile kot del premišljenih kampanj. Te so temeljile na ustvarjanju občutka ekskluzivnosti ali ozaveščanju o družbeno pomembnih temah. V modni industriji so mikroinfluencerji v sodelovanju z znamkami, kot sta Gucci in Dior, začasno nastavili profile kot zasebne, da so s tem ustvarili FOMO (strah pred zamujanjem) in promovirali dostop do vsebin, ki so bile na voljo le povabljenim sledilcem.
V zabavni industriji je Netflix v nekaterih promocijskih kampanjah pred izidom novih sezon (npr. Stranger Things) uporabil zaklenjene profile za razširjanje skrivnostnih namigov in »spoiler-free« vsebin, dostopnih samo izbranim. Poleg tega so vplivneži zaklepali profile tudi kot podporo družbeno-odgovornim akcijam. Med bolj znanimi primeri je bila kampanja »Log Off for Mental Health« v Veliki Britaniji. Ta je spodbujala digitalni odklop in opozarjala na pomen duševnega zdravja. V vseh primerih je zaklep profila služil kot simbolična, a hkrati zelo učinkovita gesta, ki spodbuja vključenost, odzivnost in dodatno pozornost sledilcev.