Slovenske železnice bodo najverjetneje kupile vlake Stadler Rail – 10 dvonadstropnih KISS160, 10 enonadstropnih FLIRT160 in 5 bimodalnih FLIRT | UPORABNA STRAN

Slovenske železnice bodo najverjetneje kupile vlake Stadler Rail – 10 dvonadstropnih KISS160, 10 enonadstropnih FLIRT160 in 5 bimodalnih FLIRT

Slovenske železnice so razpis za nove potniške vlake objavile lani, rok za odpiranje ponudb pa je bil 25.9.2017. Na razpis za 25 vlakov naj bi se prijavilo zgolj eno podjetje in sicer švicarski Stadler Rail.

Zataknilo se je, ker je bila ponudba višja od najvišje zahtevanega zneska. Sledila so pogajanja, a sedaj naj bi se zmenili in končna cena naj bi bila 209 milijonov € z DDV. Tako bi Slovenske železnice dobile 10 dvonadstropnih vlakov, 10 enonadstropnih in 5 dizelskih potniških vlakov.

Stadler Rail ima v svojem naboru kar nekaj različnih tipov potniških garnitur, a glede na to, da so pri Slovenskih železnicah v razpis kot omejitev postavili 160 km/h, so posledično znani tudi tipi samih vlakov. Pri dvonadstropnih vlakih bo šlo za KISS160, pri enonadstropni bodo FLIRT160, 5 vlakov pa bo bimodalnih FLIRT (BMU). Bimodalni vlak je Stadler Rail prvič predstavil junija 2017 v dolini Aoste (Italija). Ti vlaki lahko vozijo po elektrificiranih in neelektrificiranih progah, saj so opremljeni z vilicami za 3 kW, dizel-električni pogon pa omogoča vožnjo po neelektrificiranih progah.

Vlake naj bi izdelovala poljska podružnica Stadler Polska Sp.z o.o. Glede na razpisne zahteve bo enopodni večistemski vlak (FLIRT160) sestavljen iz štirih vagonov in imel prostora za vsaj 230 potnikov. Dvopodni večistemski vlak (KISS160) bo sestavljen iz treh vagonov in bo imel kapaciteto vsaj 290 potnikov, enopodni bimodalni FLIRT pa bo prav tako sestavljen iz treh vagonov in bo omogočal prevoz vsaj 170-ih potnikov.

Največ neznank je pri bimodalnem vlaku, saj gre tukaj za izvedbo na ključ. Italijanski bimodalni vlak je opremljen z dvema Deutz V8 dizelskima motorjema (Euro IIIB) in tankom za gorivo. Vedno vozi na električni pogon, a enkrat energijo dovaja dizelski agregat, drugič pa ga pridobiva po kablih. V primeru, da uporablja elektrificirano progo lahko vozi do 160 km/h, v primeru dizelskega agregata pa do 140 km/h.

Ko in če bo do podpisa pogodbe prišlo, bo znanih tudi več podrobnosti o samih 25-ih novih vlakih, ki bodo vozili po slovenskih železnicah.

Sorodni članki

3x komentirano

  1. V tehničnih specifikacijah razpisa niso omenjeni bimodalni vlaki, temveč dizelski, ki pa so lahko dizelelektrični ali dizelhidravlični, ampak to ne pomeni, da so bimodalni. A je Stadler res na razpisu ponudil bimodalne vlake?

  2. Ja, res je, razpis zahteva dizelelektrične ali dizelhidravlične, ampak informacije, ki jih imam jaz so, da naj bi res ponudil bimodalne in ne zgolj dizel (električne ali hidravlične). Bomo videli precej kmalu kaj so čisto zares ponudili, saj SŽ uradno še ni razkril sestave prispele ponudbe. Ker bimodalni vlaki so dražji, a glede na to, da so namesto 150 mio € (to je bil predviden strošek nakupa), prišli na 207 mio €, to morda ni tako nemogoče.

  3. […] Slovenske železnice bodo najverjetneje kupile vlake Stadler Rail – 10 dvonadstropnih KISS160, 10 … (2) Slovenske železnice so razpis za nove potniške vlake objavile lani, rok za odpiranje […]

Komentiraj

Anti-Spam: