Zimsko obdobje, vsaj kar se tiče pnevmatik, se konča 15. marca. Seveda to velja, če na cesti niso zimske razmere, ki zahtevajo »podaljšanje« uporabe zimskih pnevmatik. A marsikdo tudi v toplejšem vremenu vozi z zimskimi pnevmatikami.
Zimske pnevmatike uporabljajte le v zimskih razmerah
Tako zimske kot letne pnevmatike so namensko prilagojene določenim vremenskim razmeram. Razlika je tako v zunanji zgradbi kot kemični sestavi gumene zmesi. Zimske pnevmatike imajo na tekalni površini dodatne lamele, ki zagotavljajo boljši oprijem v snegu in ledu. Letne pnevmatike pa imajo večje in bolj toge bloke tekalne površine, ki se v ovinkih in pri zaviranju manj upogiba.
Zimska pnevmatika je zaradi večjega odstotka silike v sestavi gumene zmesi precej mehkejša od letne, kar ji omogoča prožnost v hladnejših razmerah (do 7°C). Če pa z njo vozimo poleti, se prične pregrevati, postane trša, hkrati pa se v primerjavi z letno hitreje obrablja, zaradi nje pa ima vozilo tudi višjo porabo goriva.
Varnost je ključna
Kot pojasnjujejo pri Goodyearu, je že pri 15°C precejšnja razlika tudi pri dolžini zaviralne poti, kar pa je ključno za zagotavljanje varnosti. Razlika med zimsko in letno pnevmatiko na vozilu lahko predstavlja tudi do sedem metrov razlike v zaviralni poti v korist letne pnevmatike. Pri 100 km/h to predstavlja skoraj petino zavorne poti sodobnega avtomobila.
Zelo pomembno je tudi ustrezno skladiščenje pnevmatike. Hraniti jo je treba v temnem, suhem in hladnem prostoru. Pnevmatike s platišči obesite na nosilce ali jih zložite eno na drugo (največ štiri pnevmatike), pnevmatike brez platišč pa hranite vzporedno v pokončnem položaju.