Xiaomi je pred začetkom sejma MWC 2025 v Barceloni predstavila novo generacijo svojih premium telefonov. Xiaomi 15 in Xiaomi 15 Ultra seveda nadaljujeta strateško partnerstvo Xiaomija z nemško družbo Leica Camera AG. Za Uporabna Stran sta v ekskluzivnem intervjuju predstavnika Xiaomi in Leica AG osvetlila pogled na strateško partnerstvo, vpogled v izzive in uspehe pri združevanju tradicionalne obrti izdelave kamer z dinamičnim svetom tehnologije pametnih telefonov.
Daniel Desjarlais, Xioami PR in komunikacijski direktor ter Pablo Acevedo Noda, vodja razvoja in inženiringa za mobile pri Leica AG sta tako razkrila nekaj podrobnosti o procesu razvoja kamer, vlogi umetne inteligence in prihodnosti mobilne fotografije.
Z Leica, sklenili ste strateško partnerstvo z Xiaomi. Kakšni so bili glavni izzivi pri usklajevanju z velikanom tehnologije, še posebej ob upoštevanju Leicine uveljavljene slovesnosti nemške obrtnosti in tradicije?
/Leica – Pablo Acevedo Noda/ Kot ste omenili, ima Leica stoletno zgodovino, medtem ko je Xiaomi relativno mlado podjetje, staro 15 let. To seveda vodi do različnih mentalitet in pristopov. Od začetka so bila mnenja zelo različna. Vendar smo našli skupno točko v naših skupnih scenarijih inovacij in želji, da bi uporabnikom ponudili najboljšo možno izkušnjo. Te skupne vrednote so nas na koncu združile.
Kako partnerstvo s Xiaomi širi vpliv in dosežek Leice na trgu fotografije?
/Leica – Pablo Acevedo Noda/ Partnerstvo z Xiaomi omogoča Leici, da se poveže z širšim občinstvom preko mobilne fotografije. To sodelovanje omogoča širšemu krogu uporabnikov koristi od obsežnega znanja in strokovnosti Leice na tem področju. Veselimo se, da bodo uporabniki imeli koristi od našega znanja. Partnerstvo s Xiaomi je bila očitna izbira.
Lahko podrobneje opišete proces razvoja kamer, ki so rezultat sodelovanja med družbama Leica in Xiaomi?
/Leica – Pablo Acevedo Noda/ Ustalili smo dobro opredeljen proces, ko smo začeli sodelovanje leta 2021/2022. Ta proces vključuje več ključnih faz, vključno s fazo koncepta, kjer se poenotimo, kaj naj bi naprava bila, kakšen je cilj in kaj naj bi uporabniki dobili od naprave. Nato sledi stroga kontrola izdelave leč in modula kamere s senzorjem. Imamo tudi nastavitev ISP, kjer se zajame in obdela vse informacije iz senzorja. Potrebno je nastaviti na tisoče in tisoče parametrov. Po tem procesu sledi odobritev kakovosti slike. Čeprav je jedrni proces ostal enak, se izzivi, s katerimi se srečujemo, nenehno razvijajo. Na primer, pridobitev senzorja 1/1,4 inča za teleobjektiv ali 200MP senzorja za teleobjektiv je bil resničen izziv. Poleg optičnega dizajna je bil velik izziv tudi mehanični vidik vgradnje vsega v napravo.
Kakšno posebno vlogo ima Leica v tem sodelovalnem procesu, še posebej v smislu razvoja strojne in programske opreme?
/Leica – Pablo Acevedo Noda/ Aktivno sodelujemo pri sooblikovanju leč s Xiaomijem. Naši inženirji trenutno delajo v Shenzenu. Uporabljamo tudi Leica barvne filtre, da repliciramo značilne lastnosti naših kamer v mobilni fotografiji. Zadnja štiri leta smo trdo delali, da bi to, kar naše kamere počnejo, prenesli na telefone.
Kako Leica dojema vlogo umetne inteligence v fotografiji? Kako lahko Leica ohrani svojo edinstveno fotografsko identiteto ob rastočem vplivu AI?
/Leica – Pablo Acevedo Noda/ AI vidimo kot dragoceno orodje za izboljšanje različnih vidikov fotografije. AI lahko izboljša parametre zajemanja in poenostavi obdelavo slik. Vendar trdno verjamemo, da mora biti končna fotografija zvesta prvotnemu prizoru. Naše stališče je vedno, da mora biti fotografija zvesta prizoru, ki ga zajame. Naš cilj je uporabljati AI na način, ki je nevsiljiv in za uporabnika neopazen.
Kateri dosežek v pametnih kamerah zaradi vašega partnerstva z Xiaomi štejete za najpomembnejšega?
/Leica – Pablo Acevedo Noda/ Uvedba 1 inčnega tipala, ki je bilo predstavljeno z 12S Ultra, je bila velik mejnik. Druge pomembne dosežke vključujejo vključitev 14 lečnih elementov, ki omogočajo makro razdaljo za teleobjektive. Nenazadnje pa tudi implementacija 200 MP senzorja.
Kakšne prednosti ponuja 200MP senzor v mobilni fotografiji?
/Xiaomi – Daniel Desjarlais/ 200MP senzor prinaša več prednosti, še posebej za telefoto kamero. Povečana jasnost in ločljivost bistveno izboljšata zmogljivosti teleobjektiva. Ena največjih prednosti je, da kompenzira veliko težav pri teleobjektivu. To je dejstvo, da lahko izvedemo združevanje pikslov 16 v 1.
Značilnost spremenljive zaslonke v 14 Ultra je bila visoko cenjena, vendar je v 15 Ultra ni. Je možno, da se bo v prihodnjih iteracijah vrnila?
/Xiaomi – Daniel Desjarlais/ Čeprav spremenljiva zaslonka ponuja določene prednosti, lahko dosežemo primerljive rezultate s tehnikami računalniške fotografije. Na primer, učinke prilagajanja globine polja lahko repliciramo z uporabo metod fokusnega zlaganja.
Na katero skupino uporabnikov nagovarja Xiaomi s telefonom 15 Ultra?
/Xiaomi – Daniel Desjarlais/ Predvsem ciljamo na posameznike, ki snemajo veliko videoposnetkov na svojih pametnih telefonih, pa tudi ustvarjalce vsebin. Živimo v generaciji ljudi, ki so zelo zaljubljeni v kratke in dolge video vsebine.
Kaj so tisti razlogi, ki bodo potrošnika prepričali, da izbere 15 Ultra pred njegovimi konkurenti na trgu?
/Xiaomi – Daniel Desjarlais/ Če dajete prednost snemanju visokokakovostnih videoposnetkov, še posebej v profesionalnem načinu, se 15 Ultra izkaže kot najboljša videokamera svojega razreda.