Slovenski oglaševalski festival (SOF), ki bo letos potekal že 34. leto zapored, se vrača v Portorož z ambicioznim in družbeno angažiranim programom, a tokrat s precejšnjo spremembo. Festival, ki bo potekal v četrtek, 15. in petek, 15. maja 2025, se seli na novo lokacijo. To bo Magazin Grando, nekdanje skladišče soli. Poleg tekmovalnega dela, na katerega je bilo prijavljenih več kot 400 del, bo SOF 2025 postregel tudi s pestrim naborom domačih in mednarodnih govorcev, delavnic ter razprav, ki ne bodo usmerjene le v oglaševanje, temveč tudi v širši družbeni kontekst sodobne komunikacije.
Mladi kreativci na SOF 2025 kot uvod v prihodnost stroke
SOF 2025 se bo začel z razglasitvijo in predstavitvijo najboljših treh parov v natečaju Mladi kreativci 2025. Natečaj je postal ena ključnih platform za odkrivanje in uveljavljanje novih talentov v slovenskem oglaševanju. V času, ko evropski trg komunikacij beleži več kot 20% rast vlaganj v digitalne vsebine, mladi ustvarjalci pogosto predstavljajo najbolj sveže in neobremenjene pristope. Njihove ideje v ospredje postavljajo avtentičnost, družbeno odgovornost in prilagodljivost novim kanalom, kot je npr. TikTok
Mednarodni govorci z vpogledom v prihodnost oglaševanja
SOF bo letos gostil tudi več odmevnih mednarodnih strokovnjakov. Adam Morgan iz agencije eatbigfish bo v svojem predavanju opozoril na dolgoročne posledice povprečne in dolgočasne komunikacije. Te po raziskavi Ipsos (2023) kar za 41% zmanjšuje spominsko vrednost blagovne znamke. Chris Erthel iz AdUniverse bo razkril, kako pravilno nagovarjati občinstva na TikToku in Meti. To sta platformi, ki zdaj obsegata že skoraj 70% vseh digitalnih oglaševalskih proračunov podjetij, mlajših od pet let.
Pogum, osebne zgodbe in moč navdiha
Festival SOF 2025 bo postregel tudi z nastopi, ki presegajo stroge oglaševalske okvirje. Olimpijski podprvak v jadranju Toni Vodišek bo z udeleženci delil osebno zgodbo o vztrajnosti, disciplini in preseganju meja, ki so v sodobni komunikacijski stroki vse bolj iskane vrednote. Popoldanski program bo nadaljeval Mastercard podkast navdiha v živo, v katerem bo nekdanji predsednik republike Borut Pahor gostil frontmana skupine Joker Out Bojana Cvjetićanina. Pogovor bo razgrnil vpogled v ustvarjalni proces, razmišljanje o osebni avtonomiji in širšem vplivu javnih osebnosti na družbo.
Oglaševanje med ljubezensko zgodbo in prisilno poroko
Ena najbolj pričakovanih razprav bo zagotovo panel z naslovom »Pogled z vrha: je oglaševanje ljubezenska zgodba ali prisilna poroka?«, kjer bo Simona Kruhar Gaberšček iz Marketing magazina gostila dva pomembna predstavnika gospodarstva. Blaž Brodnjak (NLB) in Dejan Turk (A1 Slovenija in A1 Hrvaška) bosta razpravljala o dolgoročnih odnosih med blagovnimi znamkami in potrošniki. Po podatkih raziskave McKinsey (2024) si kar 72% potrošnikov želi več pristnosti in družbene odgovornosti v oglaševalskih kampanjah, kar močno vpliva na strategije znamk tudi v Sloveniji.
Zgodbe, ki spreminjajo pravila igre
SOF ne zanemarja niti tehnoloških trendov. Alex Turtschan iz Mediaplus Group bo predstavil prihajajoče trende v vedenju potrošnikov, medtem ko bo John Thornton iz Surreal Cereal govoril o formuli za učinkovit oglas v dobi algoritmov. Ti vpogledi boso zelo zanimivi za oglaševalsko industrijo v Sloveniji. Po podatkih Mediane se namreč ta sooča s hitrimi spremembami v medijski potrošnji in fragmentacijo občinstva.
Pomembnost družbene odgovornosti
SOF 2025 bo gostil tudi predstavitev evropske pobude »My Voice, My Choice«, ki jo bo predstavila Nika Kovač z Inštituta 8. marec. Pobuda, ki je dosegla več kot milijon podpisov po vsej Evropi, odpira vprašanja o vlogi oglaševanja pri spodbujanju aktivnega državljanstva.
Žur ne sme manjkati
SOF vedno postreže z dobrim druženjem tudi v večernih urah. Letos bo v sklopu Europlakat X žura, ki bo tako kot festival potekal v Magazinu Grando Portorož, za glasbo poskrbela skupina Siddharta. Siddharta je ena najbolj legendarnih skupin, ki je zaznamovala slovensko glasbeno sceno. Magazin Grando Portorož