Ko se digitalne tehnologije vse bolj vpenjajo v izobraževalni sistem, postaja vprašanje njihove varne in premišljene uporabe ključno. A1 Slovenija je v sodelovanju z organizacijo Digital School Slovenija v okviru konference na Fakulteti za družbene vede predstavil nadgrajeno platformo Spletne brihte 2.0. Ta otrokom, učiteljem in staršem nudi brezplačna orodja za razvoj digitalnih veščin in odgovorno uporabo interneta. Predstavitveni dogodek je združil strokovnjake z različnih področij in osvetlil nujnost digitalne pismenosti ter potrebo po sistemski podpori izobraževalcem, ki želijo učencem posredovati znanje o digitalnem svetu.
Digitalna orodja kot učna priložnost, a tudi odgovornost
Uvajanje digitalnih tehnologij v razred lahko učni proces naredi bolj dinamičen in dostopen. Učenci se učijo hitreje, bolj sodelovalno in z več motivacije, učitelji pa lahko snov predstavijo z orodji, ki spodbujajo razumevanje in ustvarjalnost. A praksa kaže, da so mnogi pedagoški delavci prepuščeni lastni iznajdljivosti. Zato je vsaka sistemska ali praktična podpora več kot dobrodošla. Prav tukaj vstopa platforma Spletne brihte 2.0, ki učiteljem ponuja učne priprave, kvize in izzive ter konkretne vsebine za razvoj digitalnih kompetenc.
Zasvojenost kot realna grožnja digitalne dobe
Miha Kramli, vodja Centra za zdravljenje odvisnosti v Novi Gorici, je v uvodnem predavanju opozoril, da brez pravilne vzgoje digitalna orodja postajajo tudi vir tveganj. »Nove tehnologije so nekaj čudovitega, z njimi ni nič narobe, ljudje smo tisti, ki lahko odpovemo,« je dejal in pozval k oblikovanju časovne in prostorske kulture rabe tehnologije. V tem kontekstu izobraževalne platforme, kot je Spletne brihte 2.0, omogočajo usmerjeno učenje z jasnimi varnostnimi in etičnimi okvirji, kar je ključno predvsem za otroke in mladostnike.
Jasna sporočila države in podjetij: izobraževanje mora biti usmerjeno v prihodnost
Konferenco je odprla ministrica za digitalno preobrazbo mag. Ksenija Klampfer, ki je izpostavila: »Ni več vprašanje, ali bomo tehnologijo vpeljali v šole – vprašanje je, kako to narediti odgovorno, etično in premišljeno.« Vlogo ponudnikov digitalnih storitev pri tem je poudaril tudi Dejan Turk, predsednik uprave A1 Slovenija in A1 Hrvaška. Dejal je: »S projektom Spletne brihte otrokom, staršem in učiteljem pomagamo z veščinami za varno, odgovorno in ustvarjalno življenje v digitalnem svetu.« Nova platforma Spletne brihte 2.0 nadgrajuje ta prizadevanja z obsežnejšimi vsebinami, prilagojenimi uporabnikom vseh starosti.
Spletne brihte 2.0 kot praktična podpora učiteljem v učilnici
Platforma Spletne brihte 2.0, ki je popolnoma brezplačna, vključuje širok nabor vsebin za učence in učitelje – od razlag osnovnih pojmov do interaktivnih kvizov, učnih načrtov in gradiv za razredne ure. Namenjena je razvoju digitalne pismenosti, kritičnega mišljenja in varne rabe spleta. Razvita je bila v sodelovanju s strokovnjaki s področja pedagogike, psihologije in digitalnih ved. Platforma ne nadomešča učiteljev, temveč jim nudi orodja, da še učinkoviteje izvajajo pouk v sodobnem digitalnem okolju.
Izkušnje iz prakse
Učiteljica Maja Kodarin je predstavila, kako v svoj pouk vključuje digitalna orodja, ki jih zdaj dopolnjuje tudi z vsebinami Spletnih briht. Njen pristop, ki temelji na igrifikaciji in sodelovanju, povečuje zanimanje učencev in omogoča več medpredmetnega povezovanja. Podobno je izpostavil tudi Matija Torlak iz Digital School Slovenija, ki je predstavil konkretne primere uporabe platforme in poudaril pomen strokovne podpore učiteljem pri uvajanju novih metod.
Potreba po sistemski spremembi, saj digitalna vzgoja ne sme biti stvar prostega časa
Kljub jasnim prednostim digitalne opismenjenosti poučevanje o varni rabi spleta še vedno ni del učnega načrta. V praksi to pomeni, da so ravnatelji in učitelji pogosto prepuščeni sami sebi. V tujini, denimo v Estoniji ali na Finskem, so digitalne vsebine že integrirane v osnovne predmete, v Sloveniji pa digitalna vzgoja pogosto ostaja na ravni projektov ali izjem. Platforma Spletne brihte 2.0 je v tem kontekstu orodje, ki blaži to vrzel. Žal pa brez sistemske podpore dolgoročne spremembe ni mogoče doseči.