Tri leta po največjem gozdnem požaru v zgodovini Slovenije, ki je leta 2022 opustošil več kot 3600 hektarov kraške pokrajine, se narava na prizadetih območjih še vedno počasi obnavlja. Gozdna tla, vegetacija in habitat številnih vrst ostajajo občutljivi, zato so strokovno vodene obnovitvene akcije ključni del dolgoročne regeneracije prostora. V jesenskem času se vsako leto izvajajo obsežne zasaditve sadik, ki jih podpirajo različne organizacije in prostovoljci. McDonald’s Slovenija je tudi letos pomagal pri pogozdovanju. Prispevali so 3.000 novih drevesnih mladik in tako okrepili prizadevanja za obnovo pogorišč in poudarili pomen skupnostnega sodelovanja pri varovanju kraške krajine. Akcija predstavlja del njihove trajnostne zaveze »Mali koraki za velike cilje«. Ta obsega projekte odgovornosti do okolja, lokalnih skupnosti in naravnih virov.

Obnova Krasa po največjem požaru v zgodovini Slovenije
Kraška krajina je po požaru leta 2022 postala eden najbolj ogroženih ekosistemov v državi. Ogenj je poškodoval drevesne vrste, podrast in talno strukturo. S tem pa se je povečala erozija ter upadla sposobnost samodejne regeneracije. Strokovnjaki Zavoda za gozdove Slovenije opozarjajo, da bo okrevanje trajalo več desetletij. To pa bo vključevalo tudi redne obnovitvene posege in ponavljajoče se zasaditve. Jesenski čas, ko se zemlja še ni povsem ohladila, predstavlja optimalno obdobje za sajenje sadik, saj imajo nove mladike do pomladi čas za razvoj korenin, kar poveča njihovo možnost preživetja v sušnih poletjih. Ob tem ostajajo vidni številni popolnoma zogleneli predeli, na katerih brez človeške pomoči gozd ne bi mogel zrasti na novo.

Pomen podjetniške podpore pri okoljskih projektih
Podjetja imajo pri obnovi pogorišč pomembno vlogo, saj s finančnimi sredstvi in prostovoljskim delom omogočajo obsežnejše in hitrejše izvajanje akcij, kot bi bilo mogoče zgolj z javnimi sredstvi. McDonald’s Slovenija je tudi v tej akciji zagotovil sredstva za nakup 3.000 sadik toploljubnih drevesnih vrst, hkrati pa aktiviral ekipo zaposlenih, ki je sodelovala pri zasaditvi. Ob dogodku je bil izpostavljen pomen kontinuitete tovrstnih aktivnosti. Denis Potočnik, vodja marketinga v podjetju Alpe-Panon, ki upravlja frašizo McDonald’s v Sloveniji je ob tem povedal:
Tudi nepoznavalsko oko še danes hitro prepozna od ognja uničene površine, ki potrebujejo našo pomoč pri okrevanju. To je dolgotrajen proces, ki zahteva skupnostno sodelovanje in trajno podporo. Zato smo tukaj že drugič, pa tudi naslednje leto lahko računate na nas.
Transparentnost dobrodelnih prispevkov
Projekt je bil izveden preko platforme, ki omogoča popolno transparentnost donacij. S tem je bilo mogoče natančno spremljati porabo sredstev, kar postaja vse pomembnejši element sodobnih dobrodelnih projektov. Tak pristop krepi zaupanje javnosti in donatorjev, saj je vsak korak donacije preverljiv. Ana Lukner, direktorica in ustanoviteljica Truhome je povedala: »Veseli me, da vse več podjetij prepoznava pomen vračanja naravi in družbi ter da to želijo storiti na izjemno transparenten način. To ni zgolj poslovna odločitev, ampak dokaz, da so temeljne vrednote še vedno žive; da jih je potrebno skrbno negovati in aktivno spodbujati v naši skupnosti. Želim si, da bi v prihodnje takšen duh povezanosti in družbene odgovornosti postal še bolj razširjen. Verjamem, da nas ravno to povezuje kot ljudi in nas dela človeške.«


Aktivno sodelovanje zaposlenih na terenu
Poleg finančne podpore je McDonald’s Slovenija k obnovi prispeval tudi z aktivno udeležbo zaposlenih. Več kot 40 prostovoljcev se je na akciji spopadlo z zahtevnim kraškim terenom polnim kamenja in robidovja. Prostovoljka Tadeja Apšner iz McDonald’sove restavracije v nakupovalnem centru Supernova Rudnik je dogajanje povzela z besedami: »Teren, na katerem smo sadili, je bil kar težaven –vse je zaraščeno z robidami in veliko skal. Poiskati primerno mesto, da si lahko skopal jamo za sadiko, je bil kar veliki izziv. Ampak bilo je super. Odlična priložnost, da se med seboj boljše spoznamo. Na koncu pa še tisti prijetni občutek, da si naredil nekaj dobrega.«

Strokovni vidik ponovne zasaditve
Obnova Krasa poteka pod vodstvom strokovnjakov Zavoda za gozdove Slovenije, ki poskrbijo za izbor ustreznih drevesnih vrst in za pravočasno zasaditev. V letošnji akciji so sadili toploljubne listavce, kot so puhasti hrast, hrast cer in lipa, ki so dobro prilagojeni suhim in vetrovnim razmeram. Mag. Andrej Breznikar je ob pojasnilu postopka poudaril: »Sadike smo posadili na območjih, ki so bila v požaru tako zelo poškodovana, da se gozd in z njim povezan habitat za živali sam ne bi mogel obnoviti. Ker so posajene v poznem jesenskem času, bodo do pomladi utrdile svoj koreninski sistem in s tem okrepile odpornost na morebitno sušno poletje.«


Trajnostna zaveza mali koraki za velike cilje
Akcija obnove Krasa je del širše zaveze McDonald’sa Slovenija »Mali koraki za velike cilje«. V okviru zaveze družba izvaja številne projekte s področja varovanja okolja, zmanjševanja odpadkov, trajnostne embalaže in podpore dobrodelnim organizacijam. S svojo obširno mrežo restavracij in velikim številom zaposlenih ima McDonald’s Slovenija pomemben vpliv na lokalno okolje. Zato vključevanje v tovrstne pobude predstavlja pomemben prispevek k trajnostni usmeritvi podjetja.