Slovenska blagovna znamka oblačil MANA je v svoji celjski trgovini predstavila novo jesensko-zimsko (2025) kolekcijo modne linije RED by MANA, ki po uspešni pomladni premieri prinaša številne novosti, razširjeno ponudbo in poudarek na trajnostnih naravnih materialih. Kolekcija, ki je v celoti rezultat ustvarjalnosti domačih oblikovalcev, ostaja zvesta minimalistični filozofiji »manj je več«. Hkrati pa nadgrajuje koncept sodobne kapsulne garderobe, prilagojene dinamičnemu življenjskemu slogu.

Rast linije RED in širitev ponudbe po regiji
Podjetje Metro d.d., ki pod blagovno znamko MANA upravlja 204 trgovine v Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Srbiji, je linijo RED zasnovalo z željo ponuditi kakovostno, dostopno in trajnostno modo za generacijo milenijcev, a odziv po spomladanski premieri je presegel pričakovanja. Janez Kavka, izvršni direktor za komercialo in član upravnega odbora družbe Metro d.d. je povedal:
Odziv na linijo RED, ki je v prvi vrsti namenjena predstavnikom generacije Y oziroma milenijcem, je bil odličen. Zato smo se odločili, da jo za jesen in zimo še razširimo. Poleg bogatejše casual kolekcije smo okrepili moško linijo, športno linijo razdelili na funkcionalna in ulična oblačila ter dodali še kolekcijo brezšivnega spodnjega perila in perila za oblikovanje postave.

Urbani slog kot izraz sodobnega življenjskega ritma
Nova kolekcija RED by MANA nadaljuje oblikovalsko vizijo, ki združuje funkcionalnost, urbani duh in eleganco. Slog ostaja čist in prepoznaven, a hkrati dovolj prilagodljiv, da se zlije z vsakdanjim življenjem. Kolekcijo zaznamuje preplet modnega oblikovanja in uporabnosti, kar jo umešča v sodoben evropski kontekst urbanega minimalizma. Iva Katalenič, Manina stilistka, je ob predstavitvi poudarila:
Ustvariti smo želeli kolekcijo, ki govori jezik vsakdanjika – udobno, kakovostno in prefinjeno, a hkrati dostopno in nosljivo. Navdih smo črpali iz mladostne kulture, ulične umetnosti in glasbe, oblačila so zasnovana za dinamičen življenjski slog, kjer se funkcionalnost prepleta z modernim oblikovanjem.

MANA s tem pristopom sledi svetovnim trendom, ki združujejo udobje, trajnost in modularnost oblačil, značilno za skandinavski in francoski modni pristop.
Naravni materiali kot temelj trajnostne filozofije
Pomembno mesto v kolekciji zavzemajo naravni materiali, ki so prijetni na dotik in zagotavljajo dolgo življenjsko dobo oblačil. Česani bombaž, lan, viskoza in modal tvorijo osnovo tkanin, ki združujejo kakovost in odgovornost do okolja.
»Zavedamo se pomena trajnosti, zato stremimo k odgovornemu pristopu pri izbiri materialov in proizvodnji,« dodaja Kavka. Po podatkih Evropske komisije tekstilna industrija prispeva približno 10% svetovnih emisij mikroplastike, zato prehod k naravnim vlaknom postaja nujen del strategij trajnostnega razvoja. V tem kontekstu se MANA s kolekcijo RED pridružuje globalnemu trendu iskanja ravnovesja med estetiko, udobjem in odgovornostjo do okolja.

Tehnološke novosti v službi udobja
Med najvidnejšimi novostmi letošnje sezone je uvedba brezšivnega in nevidnega spodnjega perila pod imenom Seamless & Invisible. Gre za linijo, ki združuje tehnološko dovršenost z vsakodnevnim udobjem, saj se perilo popolnoma prilega telesu in ostaja diskretno pod oblačili. Ob tem kolekcija vključuje tudi perilo za oblikovanje postave, ki poudarja silhueto, a ne žrtvuje udobja. Tovrstni izdelki sledijo globalnemu trendu vključevanja t. i. “shapewear” modnih kosov, ki so v zadnjih letih postali stalnica v ponudbi največjih modnih hiš.

Casual linija v barvah jeseni
Casual linija kolekcije prinaša sodobne materiale in zemeljske barvne odtenke, značilne za jesensko sezono. Prevladujejo bež, rjava, zelena, bela in črna barva z dodatki vijoličnih tonov in magente. Med materiali pa naravni bombaž, viskoza, umetno usnje in lahke pletenine. Kolekcijo zaznamujejo detajli, ki subtilno poudarjajo osebnost. Hkrati se nadaljuje koncept kapsulne garderobe, kjer se posamezni kosi med seboj prepletajo in omogočajo številne kombinacije za vsakdanje priložnosti.
Minimalistična eleganca moške kolekcije
Moška linija RED by MANA ostaja zvesta minimalizmu, a prinaša več raznolikosti v krojih in materialih. Klasična paleta modre, sive, črne in bele barve se dopolnjuje s sezonskimi poudarki v bež, zeleni in opečnato rdeči. Med glavnimi materiali prevladuje česani bombaž, znan po vzdržljivosti in zračnosti, med ključnimi kosi pa so srajce, chino in cargo hlače, puloverji ter športne jakne. Takšna zasnova kolekcije odraža premik v moški modi, ki v zadnjem desetletju vse bolj združuje eleganco in sproščenost ter poudarja funkcionalnost brez izgube stila.

Športna linija za gibanje in sprostitev
Jesensko-zimska kolekcija vključuje tudi prenovljeno športno linijo. Ta je razdeljeno na dva segmenta: funkcionalna oblačila za vadbo in ulična oblačila za vsakodnevno nošenje. Prva uporabljajo tehnološko napredne, zračne in elastične materiale, druga pa ponujajo udobje mehkih trenirk, kapucarjev in brezrokavnikov. Takšna razmejitev sledi trendu “athleisure”, ki je v zadnjih letih postal eden najhitreje rastočih segmentov modne industrije, saj briše mejo med športnim in vsakdanjim oblačenjem.
Rast blagovne znamke in prepoznaven prodajni pristop
Linija RED by MANA je trenutno na voljo v 43 izbranih slovenskih trgovinah, pa tudi na hrvaškem trgu, kjer podjetje Metro d.d. postopoma utrjuje svojo prisotnost. Posebnost te linije je tudi prepoznaven interier znotraj trgovin MANA, kjer so kolekcije predstavljene v posebej zasnovanem prostoru, kar poudarja identiteto linije in kupcu omogoča bolj pregledno izkušnjo nakupovanja.
Foto: MANA by Boštjan Jamšek in Rok Deželak.