Britanska nizkocenovna družba easyJet je napovedala prevzem podjetja Adria Tehnika. Dogovor, ki ga morajo potrditi še regulatorji, nakazuje širše trende v globalnem letalstvu, kjer se največji prevozniki vse pogosteje odločajo za vračanje vzdrževalnih operacij v lastno upravljanje. Easyjet je tako zadnjih 18 mesecih v lastno upravljanje prenesel pomemben del vzdrževalnih operacij. Med drugim družbo SR Technics na Malti, ki je postala easyJet Engineering Malta. Konec prevzemnega postopka pričakujejo v začetku leta 2026.

Adria Tehnika gre v lastništvo britanske letalske družbe easyJet
Prevzem Adrie Tehnike je nadaljevanje dolgoročne usmeritve easyJeta. Letalski prevoznik upravlja floto, ki obsega več kot 350 letal družine Airbus A320, zato je učinkovitost vzdrževalnih procesov ključna za operativno zanesljivost. Centralizacija vzdrževanja v izbranih specializiranih enotah je v zadnjih letih postala prevladujoča praksa med velikimi evropskimi prevozniki. To namreč zmanjšuje odvisnost od zunanjih partnerjev in krepi stabilnost oskrbovalnih verig. Easyjet bo z dodajanjem servisnega podjetja na Brniku pridobil dodatno lokacijo v regiji in tako stratežko pokril osrednjo Evropo.
Desetletno sodelovanje z easyJeto kot osnova za prevzem Adrie Tehnika
Adria Tehnika že skoraj desetletje izvaja vzdrževalna dela za Easyjet, kar je pomembno vplivalo na odločitev o prevzemu. Direktor za inženiring in vzdrževanje Brendan McConnellogue je ob tem poudaril:
Z Adrio Tehnika sodelujemo že skoraj desetletje in smo jim do zdaj zaupali več kot 200 obsežnih vzdrževalnih del na naši floti letal.
Dodal je tudi, da jim bo prevzem centra skupaj z visoko usposobljenimi zaposlenimi omogočil prenesti še več vzdrževanja v lastno upravljanje. Takšna integracija je v letalstvu pogosto povezana z zmanjšanjem izpadov letal iz uporabe, optimizacijo virov in boljšim nadzorom nad kritičnimi postopki, kar vpliva na zanesljivost celotnih operacij.

Adria Tehnika kot strateška naložba v znanje in zmogljivosti
Adria Tehnika je v zadnjem poslovnem letu ustvarila več kot 37 milijonov evrov prihodkov in dobiček iz poslovanja. Podjetje je trenutno v lasti investicijskega sklada, prevzem s strani letalskega prevoznika pa predstavlja prehod v drugačno lastniško strukturo, kjer je tehnični center neposredno povezan z operativnimi potrebami matične družbe. Podjetje s približno 250 zaposlenimi in petimi vzdrževalnimi linijami na Brniku predstavlja pomembnega akterja v regionalni letalski industriji. Glavna izvršna direktorica Barbara Perko Brvar je povedala:
Z našim dosedanjim delom in močnimi referencami smo se izkazali kot verodostojen, zanesljiv in zaupanja vreden partner za vse naše stranke. S strateškim investitorjem, kot je Easyjet, bomo lahko še hitreje in še bolj razvijali naše dejavnosti, zmogljivosti ter strokovnost naših zaposlenih.
Poudarek na razvoju kadrov je v panogi še posebej pomemben, saj vzdrževanje letal zahteva certificirana znanja, ki se gradijo več let.
Easyjet krepi mrežo letov iz Ljubljane
Morda povezano ali pa tudi ne, Easyjet krepi mrežo poletov iz Ljubljane. Na Brniku so tako z zimsko sezono 2025/26 pozdravili vzpostavitev letalske povezave Ljubljana – Manchester. Ta leti 2x na teden ob torkih in sobotah. S poletnim voznim redom 2026, bolj natančno, 4. aprila 2026, pa bo Easyjet vzpostavil še letalsko povezavo Ljubljana – Edinburg. V poletnem voznem redu bo Easyjet tako letel v London na letališče Gatwick, Manchester in Edinburg.