Kmetija Pustotnik je z linijo mlečnih izdelkov brez laktoze postala zmagovalec projekta Štartaj Slovenija 2025 in hkrati nosilec titule Hit produkt leta 2025. Deseta sezona projekta Štartaj Slovenija je prinesla nove podjetniške zgodbe, ki odražajo razvoj slovenskega trga in spreminjajoče se prehranjevalne navade kupcev. Med osmimi podjetniškimi ekipami, ki so letos dobile priložnost predstaviti svoje izdelke, je naziv HIT produkt 2025 tako osvojila Kmetija Pustotnik z domačo linijo mlečnih izdelkov brez laktoze.

Rast podjetniške platforme Štartaj Slovenija
Projekt Štartaj Slovenija je v desetih sezonah postal eden od mehanizmov za podporo malim in srednjim podjetjem. V sklopu Štartaj Slovenija se je predstavilo 83 podjetij, ki so na trgovske police postavili več kot 300 izdelkov. Jubilejna sezona potrjuje, da se v Sloveniji ohranja močan interes za lokalne izdelke, ki odražajo domače okolje, postajajo del prehranskih rutin kupcev ter prispevajo k razvoju podeželskega gospodarstva.

Zmagovalna linija mlečnih izdelkov brez laktoze Pustotnik
Kmetija Pustotnik je letos prepričala kupce in trgovskega partnerja s svojo linijo mlečnih izdelkov brez laktoze, ki jo poganjata želja po razvoju in odziv na rast prehranskih potreb. Laktozna intoleranca je ena najpogostejših oblik prehranske občutljivosti, zato evropski in tudi slovenski trg že leta beležita višje povpraševanje po izdelkih, ki ne vsebujejo mlečnega sladkorja. Družina Pustotnik je tradicijo sirarstva nadgradila v smeri, ki združuje izkušnje, generacijsko kontinuiteto in tehnološko prilagoditev. Ob prejemu naziva HIT produkt 2025 so člani družine povedali:
Smo iskreno presenečeni in ponosni. Za največji uspeh sodelovanja v Štartaj Slovenija si poleg odličnega odziva kupcev štejemo to, da smo se v teh šestih mesecih še bolj povezali kot družina, preživeli veliko časa skupaj in rešili vse izzive, ki so nam prišli naproti.

Kaj je prepričalo trgovskega partnerja?
Trgovska veriga Spar Slovenija, ki sodeluje v projektu, je pri izboru zmagovalca ocenila več parametrov, med njimi prodajo, stabilnost ponovnih nakupov, lokalni značaj izdelkov in razvojni potencial podjetja. Izvršni direktor komerciale Spar Slovenija, Uroš Lozej pojasnjuje razloge za izbor:
Pri Kmetiji Pustotnik nas je prepričal lokalni značaj, dobra prodaja s ponovljivimi nakupi ter način, kako so z uspešno generacijsko menjavo uspeli modernizirati kmetijo. Prav takšne zgodbe potrjujejo, zakaj je projekt Štartaj Slovenija tako pomemben. Z njim krepimo lokalno gospodarstvo, spodbujamo razvoj mladih podjetnikov, kupcem pa nudimo sveže domače izdelke.

Medijski vpliv in vloga televizijskega projekta
Oddaja Štartaj Slovenija je v vseh teh 10-ih letih postala zelo prepoznavna. Prav to pa ustvarja čustveno in informacijsko vez med kupci in podjetniki. Aleš Muhič, sodirektor Pro Plus in direktor trženja, je ob zaključku sezone poudaril vlogo medijskega vpliva:
Na POP TV spodbujamo pogum, drznost in trud, ki ga posamezniki vložijo v svoj produkt, verjamemo v pozitivne družbene spremembe in morda najbolj pomembno: z močjo, ki jo ima televizija, odpiramo pot zgodb Štartaj Slovenija do src gledalcev.
Evolucija projekta ob spremembah na trgu
Čeprav je bistvo projekta ostalo nespremenjeno, se je njegovo delovanje skozi desetletje razvijalo skupaj z gospodarskimi in družbenimi trendi. Kupci so postali bolj zahtevni, osredotočeni na kakovost, funkcionalnost in jasno komunikacijo o sestavinah ter procesih pridelave. Mitja Tuškej, solastnik in strateški direktor Skupine Formitas, to potrjuje z besedami: »Mislim, da se poslanstvo oziroma ključna filozofija projekta ni bistveno spremenila. Spremenile so se razmere, v katerih podjetniki delujejo, spremenil se je trg, prav tako pa so se spremenile tudi ciljne skupine, ki rastejo skupaj s projektom in z njim postajajo vse bolj zrele.«
Izdelki Štartaj Slovenija 2025 ostajajo na policah trgovin Interspar
Zaključek sezone Štartaj Slovenija 2025 ne pomeni zaključka prodaje. Izdelki vseh osmih ekip ostajajo na policah trgovin Interspar, kar podjetjem omogoča nadaljevanje poslovne rasti. Kupci se bodo lahko še naprej odločali za različne izdelke letošnje generacije, med njimi mlečne izdelke brez laktoze Pustotnik, brezalkoholni koktajl Drink Duck, paštete Stanonik, domači kečap Istrijanko, juhe Sita Ula, čajne mešanice Kalan ter veganske namaze Vege & Dobro. Prav tako ostaja na voljo produkt Néa Maliá, namenjen negi lasišča in brade.